۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۱۲۶۹۱
کارشناس و مبلغ حوزوی:

یادآوری زیبایی نعمت ها ناآرامی روحی را از بین می برد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی گفت: هر چه قدر نعمت‌های خداوند را توجه کنیم و هر چه بیشتر به شیرینی نعمت‌های الهی توجه کنیم، دغدغه‌ها و تشویش‌ها از دل انسان می‌رود و انسان با آرامش فکری و روحی می‌تواند زندگی خود را بسازد.
یادآوری زیبایی نعمت ها ناآرامی روحی را از بین می برد
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حسن صدیقین، کارشناس و مبلغ حوزوی پنج‌شنبه در سلسله جسات خود که پس از نماز ظهر و عصر در مسجد درب کوشک در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: باید از محضر خداوند سلام فکری،‌ ربوبی، دنیوی و اخروی دریافت کنیم و باید او را شکرگزار باشیم که هر گونه که دوست داشته ما را خلق نموده است.
وی افزود: باید خداوند را شکر کنیم که به ما فهم و شعور داده است تا او را بشناسیم و از شناخت ذات او و از معرفی ذات پاکش دلمان نرم شود و به این ذات لایزال ایمان بیاوریم و او را باور کنیم، این باور زندگی انسان را پر از زیبایی و نور حقیقت می‌کند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دعای امروز یک نوع زینت و زیبایی زندگی است، انسان باید چشمش به محضر خداوند باشد و از پاکی حضرت احدیت پاکی بگیرد، این پاکی در انسان در قالب حیا تجلی می‌یابد.
وی با ذکر برخی از نعمت‌های الهی همچون سبزی‌جات ابراز کرد: خداوند زندگی انسان را در ارتباط با سبزی‌های قرار داد و با زندگی انسان پیوند برقرار کرد، این سبزی‌های مواد خاکی را یا به صورت مستقیم یا به صورت غیر مستقیم به بدن انسان انتقال می‌دهند و باید شکر آن را به جای آورد.
حجت‌الاسلام صدیقین سبزی‌های زندگی را تنها منحصر به میوه‌ها و سبزی‌های خوردنی ندانست و ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان باید به همه سبزی‌ها توجه کنیم، تا خرم‌‌دل شویم و این قلبمان نشاط بگیرد،‌ همه سبزی‌ها زندگی از جانب خداوند است.
وی ادامه داد: هر چه قدر نعمت‌های خداوند را توجه کنیم و هر چه بیشتر به شیرینی نعمت‌های الهی توجه کنیم، دغدغه‌ها و تشویش‌ها از دل انسان می‌رود و انسان با آرامش فکری و روحی می‌تواند زندگی خود را بسازد.
کارشناس و مبلغ حوزوی خاطرنشان کرد: خداوند مهرورز عالم هستند،‌ از دریای رحمت حق استفاده کنیم تا زندگی‌هایمان غرق رحمت خداوند شود،‌ برای غرق رحمت کردن جهان و جامعه خود ابتدا غرق دریای رحمت حق شده باشیم.
وی با اشاره به آدابی که انسان باید در سر سفره غذا رعایت کند، ادامه داد: انسان در سر سفره غذا توجه ویژه‌ای به نعمت‌هایی که خداوند در سر سفره انسان قرارداده بکند، با تمام عشق و محبت‌اش حمد و شکر خدای متعال را به جا بیاورد تا نگرانی‌ها از زندگی انسان برطرف شود.
حجت‌الاسلام صدیقین ابراز کرد: انسان اگر دنبال پیشرفت و ترقی است، اگر می‌خواهد نظم شریعت در زندگی او جاری شود، یکی از جاهایی که باید توجه کند، توجه به سفره و غذا است، باید تغذیه‌مان حلال، سالم و پاک باشد تا شیاطین درونی از بین روند.
وی با بیان این‌که انسان حتی اگر می‌خواهد نماز اول وقت بخواند باید در تغذیه و غذای سفره خود مراقب باشد،‌ ادامه داد: انسان وقتی به تغذیه خود توجه کرد و آن را سالم و حلال قرار داد، دست پر مهر خداوند را در تک تک سلول‌های بدن احساس می‌کند./914/پ202/ب
ارسال نظرات