۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۱۲۷۴۱
وزیر ارشاد خبر داد؛

تمدید نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا شب نوزدهم‌ رمضان

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کارکردهای نمایشگاه قرآن گفت: فکر می‌کنم اکنون کارهای خوب، بسیار فاخر، نو و ارزشمندی به ویژه در حوزه‌های دیجیتال انجام شده که می‌تواند در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی که در این حوزه تأسیس شده و نرم‌افزارها استفاده شود.
علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران از تمدید مدت برگزاری این نمایشگاه تا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان خبرداد.

وی درباره کارکردهای این نمایشگاه، گفت: کار مقایسه‌ای نمی‌توانم بکنم زیرا نمایشگاه سال‌های قبل را ندیدم اما فکر می‌کنم اکنون کارهای خوب، بسیار فاخر، نو و ارزشمندی به ویژه در حوزه‌های دیجیتال انجام شده که می‌تواند در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی که در این حوزه تأسیس شده و نرم‌افزارها استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بخش بین‌الملل و دعوت از چندین کشور و ارائه آثارشان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه مکتوب قرآن‌های مربوط به شش هفت قرن قبل و کارهای بسیار نفیسی که جزو میراث فرهنگی ما است به نمایش درآمده که نشان می‌دهد ملت ما از دیر زمان نسبت به این کتاب الهی عشق و علاقه وافری داشته و همه هنرشان را برای خوشنویسی قرآن، تأثیر قرآن و آثار قرآنی کارگیری کرده‌اند.

جنتی هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن مبنی بر توسعه فرهنگ قرآنی را یادآور شد و ضمن ابراز امیدواری نسبت به آشنایی بازدیدکنندگان از نمایشگاه با فرهنگ قرآن، قرائت، ترتیل، حفظ و معانی قرآن، تأکید کرد: در نهایت باید عامل به قرآن شویم، آنچه که مهم و نتیجه همه اینهاست، عمل به قرآن است.

وی درباره محل برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، گفت: امسال کار خوبی شده، اگر نقایصی هم در سال جاری وجود داشته، انشاالله تلاش می‌کنیم در سال آینده برطرف کنیم تا بهتر از گذشته برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت را فضای بسیار خوبی دانست و اظهار داشت: در این محل هم نمایشگاه برگزار شد و هم یک فضای تفریحی برای بازدیدکنندگان است، امیدواریم با تکمیل آن، نمایشگاه سال آینده بهتر از امسال برگزار شود./956/پ202/س

ارسال نظرات