۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۱۲۷۷۲
آیت الله شبستری:

حاصل هدفمندی یارانه‌ها باید استحکام پایه‌های تولیدی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که حاصل هدفمندی یارانه‌ها باید استحکام پایه‌های تولیدی باشد، گفت: افزایش تولید، صرفه جویی و مدیریت جهادی راهکارهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
آيت الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش تجلیل از صنعتگران برتر استان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد اقتصادی اظهار داشت: بدون مدیریت جهادی تحقق این مسأله غیرممکن است.


وی با بیان این‌که طرح هدفمندی یارانه‌ها تحولی بزرگ در نظام اقتصادی کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: نفس این طرح ایرادی نداشت، اما نوع اجرای آن با ایراداتی همراه بود که موجب رکود تولید و بروز برخی مشکلات عدیده‌ اقتصادی از جمله افزایش تورم شد، مسأله ای که بنده بارها به رییس دولت قبل تذکر داده بودم.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه ها باید با در نظر گرفتن سهم تولید اجرایی می شد، این موضوع را به رییس جمهوری وقت به صورت کتبی و شفاهی متذکر شده بودم، اما متأسفانه آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفت و نتیجه این شد که امروز مشاهده می کنیم.


آیت الله شبستری خواستار توجه دولت به نکته نظرات کارشناسان و دلسوزان اقتصاد کشور شد و گفت: این سیاست که نیمی از اعتبارات یارانه های انصرافی مردم در بخش صنعت و نیمی در حوزه بهداشت هزینه شود، مثبت و در خور تقدیر است، چراکه شاهد کاهش هزینه های درمان در بیمارستان های دولتی بوده ایم.


 وی عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: انتظار داریم دولت در دیگر بخش های اقتصادی نیز به صورت جهادی وارد میدان شود و از تولید داخلی حمایت کند، ضمن این‌که در فکر ارتقای کیفیت تولیدات نیز باشد، افزون بر این تثبیت نرخ ارز و قوانین گمرکی نیز از ضرورت های توسعه اقتصادی به شمار می رود
.

 

امام جمعه تبریز افزایش تولید، صرفه جویی و مدیریت جهادی را راهکارهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بدون اقتصاد قوی مشکلات جامعه حل نمی شود و کلید حل مشکلات جامعه در گرو توجه به تولید، صنعت، حرفه و خدمات است، از سوی دیگر در شرایط حساس اقتصادی کشور قوه قضائیه باید با اخلالگران اقتصادی به صورت جدی برخورد کند.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که جلب رضایت و اعتماد مردم مهم ترین عامل تداوم آرمان های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: متأسفانه طی ماه‌های گذشته عده ای فرصت طلب به دنبال سودجویی از وضعیت نابسمان اقتصادی بوده اند که بایستی دولت و دستگاه قضایی این مفسدان اقتصادی را شناسایی و مجازات کنند./935/پ202/ب

ارسال نظرات