۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۱۲۷۹۲
امام جمعه دامغان:

حجاب و عفاف از ضروریات مسلمانی و جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: هر زن و مرد مسلمان باید بداند که حجاب و عفاف از ضروریات دین مقدس اسلام و جامعه اسلامی و امری غیر قابل چشم پوشی و نعمتی بی‌بدیل است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی دومین جمعه ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی(ره) دامغان با پرداختن به موضوع حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: زنان مسلمان باید به یقین بدانند که حجاب مصونیت می‌آورد و نه محدودیت و موجب استحکام بنیان خانواده در جامعه می‌شود.

 

وی با گرامیداشت 21 تیرماه سالروز حمله وحشیانه عمال رژیم منحوس رضاخانی به مردم مؤمن و مسلمان در مسجد گوهرشاد در سال 1314 و به خاک و خون کشیدن بیش از دو هزار نفر از زنان و مردانی که تنها جرمشان پایبندی و دفاع از عفاف و حجاب بود، افزود: امروز زمان آن است که فکر کنیم به چه دلیل در جامعه و نظام اسلامی که با تقدیم بیش از 200 هزار شهید حفظ شده است و علی‌رقم تأکیدات رهبری و مراجع معظم تقلید حجاب کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه دامغان تمامی مسؤولان از جمله سران سه قوه، نمایندگان مجلس، مدیران اجرایی و قضائی، مسؤولان دستگاه‌های آموزشی و دیگر مدیران رده‌های مختلف کشور و همه مردم را در کوتاهی نسبت به موضوع عفاف و حجاب دخیل دانست و تصریح کرد: همه و همه باید از خود بپرسیم که چرا تا به امروز حجاب در کشور ما قانونمند نشده و همچون مسائل مهمی مانند تذکر لسانی در حاشیه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تأکید بر اینکه هر کس به قدر جایگاه و مقامش در جامعه و خانواده خود نسبت به مسئله مهم حجاب مسؤول است، خاطر‌نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر احیا کننده دین در جامعه اسلامی است اما امروز متأسفانه جایگاه مستقل و ردیف بودجه خاص خود ندارد و موجب بی‌مهری قرار گرفته که از نتایج آن وضعیت فعلی حجاب در کشور است.

 

امام جمعه دامغان با بیان اینکه والدین باید فرزندان خود را در سنین کودکی با موضوع حجاب و اهمیت آن آشنا کنند تا کودک با این مسئله خو بگیرد، اضافه کرد: زنان و دختران مسلمان نیز باید بهترین درس حجاب را از نماز بگیرند زیرا خداوند به بانوان می‌فرماید که برای اقامه نماز حتی در مکانی که هیچ فرد دیگری حضور ندارد بهترین لباس خود را بپوشند و با حجابی کامل به راز و نیاز با خدای خود بپردازند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسؤولان و کارگزاران دستگاه‌های دولتی گفت: اگر تاریخ اسلام و کشورمان را مطالعه کنیم به خوبی در‌می‌یابیم هرگاه ضرر و شکستی متوجه جامعه اسلامی شده ناشی از مخالفت و عدم پیروی از ولایت و ولی فقیه بوده و هرگاه پیروزی‌هایی رقم خورده با رهبری ولی فقیه حاصل شده است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با تأکید بر فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر تلاش دشمن برای سمت و سوی غلط دادن به فعالیت‌های دولتمردان و مسؤولان کشورمان با تهدید و تطمیع و خدعه ضرورت هوشیاری تمامی مردم و مسؤولان و اتکا به قدرت و استعدادهای درونی ایران اسلامی را لازم و حیاتی خواند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی جلوگیری از حاشیه سازی و کشمکش‌های سیاسی در کشور و اتکا به اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلام و حل مشکلات مردم را از دیگر بخش‌های کلیدی سخنان رهبر انقلاب عنوان کرد و افزود: رییس جمهور و دولتمردان باید به خوبی تذکر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کنار گذاشتن برخی از نیروهای مؤمن و انقلابی از مسؤولیت‌های اجرایی با شعار اعتدال را مد نظر قرار دهند و از این مسئله جلوگیری کنند./977/پ202/ب

ارسال نظرات