۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۱۲۷۹۴
امام جمعه اردبیل:

تفکر تک فرزندی باید اصلاح شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، کاهش جمعیت را به عنوان یک آسیب جدی برای کشور دانست و گفت: علما، روحانیان و نخبگان جامعه باید خانواده را متوجه آسیب های کاهش جمعیت در کشور کنند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته، با گرامیداشت روز جهانی جمعیت، خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت در ایران به جایی رسیده که امنیت و اقتصاد ما که در گرو افزایش و مناسب بودن جمعیت است مورد تهدید قرار گرفته و مولفه منابع انسانی که در کنار تکنولوژی، علم و دانش قدرت ملی به شمار می رود در معرض تهدید قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به آمارهای نگران کننده در کاهش جمعیت و موالید افزود: براساس اعلام سازمان های جهانی، ایران 80 سال بعد دارای 31 میلیون نفر جمعیت می شود که اکثریت آنها نیز پیر و سالخورده هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، با بیان اینکه نرخ موالید 1.6 درصد است تصریح کرد: این نرخ در دنیا کم نظیر است به طوری که براساس پیش بینی ها نرخ موالید در سال 1415 حتی به منهای 4 دهم درصد کاهش می یابد.

 

امام جمعه اردبیل، با اشاره به کاهش جمعیت دانش آموزی، گفت: جمعیت دانش آموزی در این استان از 320 هزار نفر در کمتر از 5 سال به 220 هزار نفر رسیده است که در هیچ کشوری به اندازه ایران این قدر موالید پایین نیامده است.

 

وی از کاهش جمعیت دانش آموزی و دانشجویی به عنوان یک آسیب جدی برای کشور یاد کرد و اظهار داشت: سیاست گذاری های کلان در حوزه جمعیتی باید به نقطه ای برسد که نگرانی ها و دغدغه ها از بابت کاهش جمعیت در کشورمان را شاهد نباشیم.

  

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، خاطر نشان کرد: کنترل جمعیت در ایران  از گذشته  مطرح بوده و به معنای واقعی یک توطئه و ترفند استکباری محسوب می شود که از دوران رژیم شاه شروع شد و  بعد از انقلاب عده ای به آن دامن زدند و اکنون خود غربی ها اعتراف می کنند موفق ترین کنترل جمعیت در ایران اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: نخبگان و روحانیان باید خانواده ها را متوجه این آسیب جدی کنند و اجازه ندهند تک فرزندی در جامعه رونق بگیرد، بلکه ضرورت دارد ازدواج آسان تسهیل شده و در تاخیر انداختن آن عوارض بازگو شود.

 

امام جمعه اردبیل از صاحبان سرمایه خواست تا در ایجاد اشتغال و راغب کردن جوانان به امر ازدواج بیشتر از این ورود پیدا کنند و نگذارند تا آسیب جدی کاهش جمعیت کشور را با تهدید رو به رو کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به روز ملی عفاف و حجاب تصریح کرد: دشمن پروسه حیازدایی را در جامعه ما در اولویت قرار داده و سعی می کند با حجاب و عناصر موازی آن برخورد کند.

 

وی با تاکید بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تصریح کرد: یکی از مهم ترین موارد امر به معروف و نهی از منکر که می تواند جامعه را اصلاح کند، بحث حجاب و عفاف است چرا که شرایط کنونی در این حوزه آن هم در شهر حسینی اردبیل پسندیده نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تشریح حرکت سخیف رضاخان در موضوع کشف حجاب اظهار کرد: رضاخان با توپ و اسلحه برای اجرای کشف حجاب وارد حرم امام رضا(ع) شد و حادثه خونین گوهرشاد را انجام داد، ولی هوشیاری و آگاهسازی علما و روحانیان مانع کشف حجاب در ایران اسلامی شد، امروز نیز بصیرت و آگاهی ملت مسلمان ایران اسلامی و علما و روحانیان، مانع موفقیت دشمنان و توطئه گران در این امر می شود./937/پ202/ب

ارسال نظرات