۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۱۲۸۳۹
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل:

هدف اصلی کنگره ملی حضرت محمدهلال بن علی معرفی امامزادگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن امیرالمومنین(ع) طرح و ایده ای است که از سوی جمعی از فرهیختگان شهرستان آران و بیدگل و سازمان اوقاف کل کشور پیشنهاد شده است.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان گفت: نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن امیرالمومنین(ع) توسط اعضای رسمی کنگره سازمان اوقاف کل کشور، استاندار و معاونین استاندار اصفهان ، فرمانداران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و نطنز و همچنین شخصیت های علمی و مذهبی و دانشگاه علوم قرآنی برگزار می شود.

 

وی افزود: فراخوان مقالات بعد از ماه مبارک رمضان اعلام و بعد از جمع آوری مقالات، زمان و مکان برگزاری نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن امیرالمومنین(ع) اعلام خواهد شد.

 

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به این که برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن این کنگره ملی نیاز به زمان بیشتری است افزود: پیش بینی می شود نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن امیرالمومنین(ع) در پاییز امسال و ماه های مهر و یا آبان سال جاری برگزار شود.

 

وی همچنین با بیان این که محوریت برنامه ها با سازمان اوقاف کشورخواهد بود یادآورشد: برای حضور و سخنرانی در نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن امیرالمومنین(ع) از شخصیت های علمی و فرهنگی کشور دعوت به عمل خواهد آمد.

 

حجت الاسلام موسوی معرفی شخصیت امامزادگان منطقه کاشان و آران و بیدگل و شخصیت  امامزاده حضرت محمد هلال بن امیرالمومنین(ع) را از مهم ترین اهداف برگزاری نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن امیرالمومنین(ع) اعلام کرد و گفت: مردم منطقه کاشان و آران و بیدگل از صدر اسلام که به نام چهل حصاران شهرت داشته است شیعه علوی و پناهگاه و ملجأ امامزادگان بوده است.

 

وی افزود: حضور امامزاده حضرت محمد هلال بن امیرالمومنین(ع) در اوایل صدر اسلام و در قرن اول 64 هجری قمری در منطقه کاشان و آران و بیدگل به عنوان یکی از افتخارات این منطقه محسوب می شود.   

  

امامزاده محمد هلال فرزند امام اول شیعیان علی بن ابیطالب در آخر ماه شعبان و شب اول ماه رمضان سال 14 هجری در مدینه متولد شد.علی (ع)برای ادای نماز مغرب به مسجد رفته بود که قنبر، غلام او، خبر ولادت این نوزاد را به علی داد. او با شنیدن این خبر خوشحال گردید و برای ادای شکر این نعمت، به آسمان نگاه کرد چون چشمش به هلال ماه رمضان افتاد فرمود: این نوزاد رویش چون ماه است لذا او را ‹‹ محمد هلال›› نام گذاشت و از آن پس بود که به «هلال علی» شهرت یافت.

 

مادر محمد هلال امامه بنت زینب، نوه پیامبر، محمد است که پس از کشته شدن فاطمه بنابر وصیت او، علی وی را برای سرپرستی فرزندانش به عقد خود در آورد. بنابر این هلال ازطرف پدر فرزند بلافصل علی و از سوی مادر با دو واسطه به محمد انتساب دارد. و آرامگاه وی در شهر آران و بیدگل پذیرای مشتاقان است./1307/ت303/ب

ارسال نظرات