۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۱۲۸۸۹
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمان:

فعالیت‌های رسانه‌ای رسا در حوزه دفاع مقدس گسترش یابد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمان خواستار گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای رسا در حوزه دفاع مقدس شد و گفت: بازگو کردن حوادث دوران دفاع مقدس نقش مهمی در افزایش روحیه مقاومت و ایثارگری دارد.
حجت الاسلام عباس رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام عباس رضایی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمان در دیدار حجت الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و برخی از مسؤولان و همکاران این خبرگزاری خواستار تولید بولتن‌های خبری، تهیه سی‌دی و نرم‌افزارهای مرتبط و ارسال آن به علما و بزرگان حوزه شد.

 

وی گفت: فعالیت‌های حوزه‌های علمیه باید مرتب به علما و بزرگان غیر از مسؤولان حوزه ارائه شود تا در جریان ریز وقایع حوزه از درون و بیرون قرار بگیرند؛ مسایل سیاسی، اخبار جهان و ایران نیز باید برای طلاب و مدارس علمیه منعکس شود تا آنها نیز از وقایع پیرامون خود مطلع شوند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمان با تأکید بر آموزش طلاب مهذب و پیگیری بیش از پیش مباحث اخلاقی در حوزه، اظهار داشت: امروزه آسیب‌های جدی گریبانگیر حوزه‌ها و طلاب می‌شود، همه باید دست به دست هم دهند تا طلاب مهذب در حوزه‌ها تربیت شود.

 

گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه دفاع مقدس

حجت‌الاسلام رضایی در ادامه خواستار گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای رسا در حوزه دفاع مقدس شد و گفت: بازگو کردن حوادث دوران دفاع مقدس نقش مهمی در افزایش روحیه مقاومت و ایثارگری دارد.

 

وی تصریح کرد: جوان‌ها را باید به روحانیان و رزمنده‌های حاضر در دوران جنگ تحمیلی سپرد تا با دفاع مقدس و روحیه ایثارگری، مقاومت و جوانمردی بیشتر آشنا شوند؛ فعالیت‌های رسانه‌ای خود را در این زمینه بیش از گذشته ادامه دهید و ارتباط نسل جنگ را با نسل کنونی تداوم ببخشید.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمان ادامه داد: از روحانیانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند بخواهید خاطرات خود را بیشتر برای جوانها بازگو کنند تا افزون بر آشنا شدن با فضای آن زمان، افرادی که از گذشته خود توبه نکرده‌اند، به راه آیند.

 

تحقیق میدانی برای شناسایی روحانیان دفاع مقدس

وی با بیان اینکه هنوز برخی طلاب از جانبازی اساتید خود خبر ندارند و نمی‌دانند که مدت‌های در جبهه حق علیه باطل حضور داشته است، خواستار انجام تحقیق میدانی برای شناسایی روحانیان دفاع مقدس شد و گفت: این افراد باید به نسل حاضر شناسانده شوند و این مظلومیتی که هم‌اکنون روحانیت دفاع مقدس با آن روبه‌رو است، برداشته شود.

 

بخش دیگری از سخنان حجت‌الاسلام رضایی به معرفی مناطق محروم استان کرمان و نقش مبلغان و فعالیت‌های تبلیغی در این مناطق اختصاص داشت که وی خواستار شد: یک روحانی با همه سختی‌ها برای تبلیغ به مناطق محروم اعزام می‌شود که بهتر است بزرگان حوزه به این امر توجه داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حالی که برخی طلاب وارد حوزه علمیه قم می‌شوند و دیگر نمی‌خواهند از آنجا بیرون بیایند، برخی از طلبه‌ها احساسس تکلیف کرده و با تحمل همه سختی‌ها، برای تبلیغ معارف دین عازم مناطق محروم می‌شوند، هرچند آنها را به ضعف درسی متهم کنند./920/پ202/ب

ارسال نظرات