۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۱۲۹۴۴
استاد حوزه علمیه قم:

نگاه مبهم دولت درباره حجاب مردم را به بدحجابی می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام موسوی‏نسب با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: دین مردم بی شک تحت تأثیر اخلاق و سیاست‏های حکام و والیان آنها است و اگر دولت با شعارهایی مبهم در مورد حجاب وارد عرصه شود، به یقین مردم ناخواسته به سمت بدحجابی کشیده خواهند شد.
حجاب و عفاف

حجت‏الاسلام سید محمد‏رضا موسوی‏نسب، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت مقوله عفاف و حجاب در جامعه گفت: هر پدیده اجتماعی که انسان با آن مواجه می‏شود معلول عوامل متعددی است که بخشی از این عوامل به ‏بحث‏های معرفتی و فرهنگی مربوط می‏شود.

 

وی در ادامه افزود: این‏که روحانیون و دین شناسان جامعه نتوانستند به خوبی بحث حجاب و عفاف را برای جوانان تبیین کنند بی‏شک سبب شده است که این امر الهی در جامعه کم رنگ شود و یکی از علل کم اعتقادیی بعضی جوانان به مسائل دینی به ویژه در عرصه عفاف و حجاب است.

 

این استاد حوزه در ادامه با انتقاد از عملکرد صدا و سیما تاکید کرد: از عوامل بسیار مهم در مسأله حجاب فیلم‏ها و تبلیغاتی است که بی عفتی را در تصاویر و دیالوگ‏ها ترویج می‏کند که به تدریج باعث از بین رفتن عفت در جامعه خواهد شد.

 

وی با اشاره به شیوه صحیح اجرای امر به معروف و نهی از منکر در زمینه بدحجابی ابراز داشت: روش‏های ناصحیح اجرای امر به معروف و نهی از منکر در گذشته، سبب بدبینی مردم نسبت به این مسأله شد که می‏توان این مسأله را یکی دیگر از علت‏های بی اعتنایی به رعایت حجاب در جامعه برشمرد.

 

حجت‏الاسلام موسوی‏نسب با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) خاطرنشان کرد: دین مردم بی شک تحت تأثیر اخلاق و سیاست‏های حکام و والیان آنها است واگر دولت با شعارهایی مبهم در مورد حجاب وارد عرصه شود به یقین مردم ناخواسته به سمت بدحجابی کشیده خواهند شد.

 

این استاد حوزه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: یک بانوی باحجاب وقتی در جامعه قدم می‏گذارد در واقع کرامت خود را به نمایش گذاشته است و دست نامحرمان را از عزت خود کوتاه کرده است و بالعکس فرد بدحجاب خود را بازیچه دست افرادی کرده است که به اذعان قرآن قلبی بیمار دارند.

 

وی در پایان درباره راه‏کارهای برون رفت از مشکل بد حجابی در کشور تصریح کرد: اگر بتوانیم بحث‏های اعتقادی را برای جوانان خوب تبیین کنیم و از سوی دیگر مسؤولان هم مصوبات مجلس در این زمینه را اجرایی کنند و در مورد طراحی‏های سالم و متنوع در زمینه لباس خوب عمل کنیم بی شک می‏توان از سرعت بدحجابی در کشور کاست./1329/ت302/س
 

ارسال نظرات