۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۱۲۹۵۱
نماینده ولی فقیه در شیروان:

دستور حجاب برای آزادی زن از چنگال بوالهوسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کوثری گفت: حجاب و عفاف نه تنها آزادی بانوان را سلب نمی کند بلکه دستور عفاف و حجاب در واقع برای آزادی بانوان از چنگال شیطان و بوالهوسان طرح شده است.
حجت الاسلام كوثري- امام جمعه شيروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حسین کوثری، نماینده ولی فقیه در شهرستان شیروان استان خراسان شمالی و امام جمعه شیروان روز شنبه در نشست مدیران فرهنگی شهرستان که به مناسبت بیست و یکم تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب برگزار شده بود، تصریح کرد: برخلاف تبلیغات دشمنان اسلام، حجاب محدودیت نبوده بلکه به زنان در جامعه مصونیت می بخشد.

 

وی با بیان این که دین مبین اسلام در تمامی ابعاد مدافع واقعی آزادی انسان و زنان بوده است، اظهار داشت: در واقع دستور حجاب و عفاف در اسلام نیز برای دفاع از آزادی بانوان در برابر شیاطین و بوالهوسان آمده است.

 

به گفته حجت الاسلام کوثری حجاب و عفاف آزادی بانوان را سلب نمی کند بلکه راهکاری است تا بانوان بتوانند ضمن حضور در جامعه و ادای وظیفه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ...، در برابر کج اندیشی ها و سوء استفاده ها مصون بمانند.

 

وی ترویج بی حجابی و بدحجابی در جامعه اسلامی ایران را یک برنامه حساب شده دشمنان دانست و اضافه کرد: یکی از محورهای اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان مسأله عفاف و حجاب و تلاش برای عادی سازی پوشش های نامناسب در جامعه است.

 

حجت الاسلام کوثری با اشاره به تبلیغات گسترده کشورهای غربی در شبکه های ماهواره ای برای تغییر در عقاید، رفتار و افکار مردم جوامع مختلف علی الخصوص ملت های اسلامی، افزود: زمانی که ملت های مختلف راه و رسم کشورهای غربی را در پیش بگیرند؛ دیگر موضوعی به اسم فرهنگ بومی و خواسته های ملی رنگ می بازد و کشورهای مهاجم می توانند به راحتی بر سرمایه های مادی و معنوی یک ملت حکومت کنند.

 

وی با اشاره به این که حجاب تنها یک مسأله شرعی نیست بلکه تأثیر بسیار زیادی بر روی جامعه دارد، اضافه کرد: متأسفانه در حال حاضر وضعیت عفاف و حجاب در جامعه مناسب نیست و بسیاری از خانواده ها و مسؤولان اهتمام کافی برای بهبود اوضاع ندارند.

 

به گفته حجت الاسلام کوثری برای اصلاح وضعیت حجاب در جامعه باید همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی با تمام توان وارد میدان شوند وگرنه با ورود تنها یک دستگاه و برخوردهای قهری در دراز مدت نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان همچنین در ادامه با اشاره به سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام و اطعام ایتام، اظهار کرد: یکی از آثار روزه گرفتن ابراز همدردی با ایتام و فقرا است و این اظهار همدردی باید به صورت عملی نیز صورت گیرد و هر کس در حد توان خود برای کاستن از آلام یتیمان و مستمندان اقدام کند.

 

حجت الاسلام کوثری با بیان این که مردم مسلمان در رسیدگی به مستضعفان و دستگیری از محرومان و ایتام باید ائمه اطهار(ع) از جمله امام حسن مجتبی(ع) را الگوی خود قرار دهند، از مردم روزه دار و مسلمان ایران اسلامی خواست تا با تبعیت از امام دوم شیعیان در طرح های اکرام و اطعام ایتام در سراسر کشور مشارکت فعال داشته باشند.

 

به گفته وی ماه مبارک رمضان از نظر معنوی دارای خیر و برکت فراوانی است اما این برکات تنها به روزه گرفتن و اقامه نماز و قرائت دعا خلاصه نمی شود بلکه می بایست همزمان با درک وضعیت محرومان و مستمندان، گام های عملی نیز در راستای کاهش مشکلات آنها برداشته شود./9314/پ202/ب

ارسال نظرات