۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۱۲۹۶۲
استاد حوزه علمیه قم

بدحجابی از نگرانی‏های رهبر انقلاب و علما است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: مقوله بدحجابی در کشور مورد نگرانی رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، خانواده‏های شهدا و ایثارگران و دیگر مردم کشورشده است و باید مسؤولان با همکاری مردم این فرهنگ آرمانی، عرفانی و آسمانی، حجاب که تأمین کننده آرامش روانی جامعه است را پی گیری کنند.
حجاب و عفاف

حجت‏الاسلام سید احمد حسینی خراسانی از استادان حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تبیین اهمیت ترویج حجاب و عفاف در جامعه پرداخت و گفت: اصل حجاب طبق مقتضای آیات و روایات و فقه اسلامی یک حکم مسلم اسلامی است که آیاتی همچون آیه حجاب، خمار و جلباب در قرآن کریم بر ضرورت رعایت پوشش زنان دلالت دارد.

 

وی در ادامه افزود: حجاب نه تنها در جایگاه یک واجب در دین مبین اسلام است بلکه رعایت کردن آن مسأله ای فطری است که هر شخصی به صورت طبیعی سعی در حفظ حجاب دارد و انسان ناخودآگاه، فرد با حجاب را فردی ارزشی و قابل اعتماد تلقی می‏کند.

 

این استاد حوزه در ادامه تصریح کرد: مسأله حجاب ابتدا یک مسأله شخصی است؛ ولی رواج و گسترش آن بیشتر از سوی نظام‏ها و مسؤولان و مدیران جوامع بشری به جریان می افتد.

 

وی با اشاره به واقعه کشف حجاب از سوی رضاخان، یادآور شد: حدود هشتاد سال قبل رضاخان حکم کشف حجاب را در قالب حکم حکومتی صادر کرد؛ بنابر این نقش حکومت ها در ترویج حجاب و یا جلوگیری از فرهنگ عفاف و حجاب را نمی توان نادیده گرفت، اگر در جامعه ای بی حجابی شایع شود حکومت می ‏تواند آن را مدیریت کند.

 

حجت‏الاسلام ‏الاسلام حسینی خراسانی با اشاره به آیه حجاب در قرآن کریم افزود: همان گونه که خداوند متعال به پیامبر(ص) دستور می‏دهدکه همسران و دختران خود را به حجاب دستور دهد، دولتمردان و مسؤولان هم ابتدا باید از خانواده خود حجاب را آغاز کنند تا این مسأله فراگیر شود. 

 

وی در ادامه تأکید کرد: مسأله امر به معروف و نهی از منکر از ملزومات مهم دین اسلام است که باید در نماز جمعه، نمازهای جماعت، تریبون‏های مذهبی، یا از سوی استادان دانشگاه و معلمان پی گیری شود.

 

حجت‏الاسلام حسینی خراسانی در پایان گفت: مقوله بدحجابی در کشور مورد نگرانی رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، خانواده‏های شهدا و ایثارگران و دیگر مردم کشورشده است و باید مسؤولان با همکاری مردم این فرهنگ آرمانی، عرفانی و آسمانی، حجاب که تأمین کننده آرامش روانی جامعه است را پی گیری کنند./1329/ت303/س

ارسال نظرات