۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۲۱۲۹۹۴
امام جمعه موقت کاشان:

شکست گروهک تروریستی داعش در آینده نزدیک حتمی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: ملت ایران باید بر خود ببالدکه منطقه خاورمیانه که هیچ بلکه دنیا با نام اسلام و شیعه و ولایت گره خورده است و شدت گرایش به اسلام به گونه ای است که رهبران جهان را به واکنش وا داشته است.
حجت الاسلام علي احتشام

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان شامگاه شنبه درشب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در آستان مقدس سلطان امیراحمد(ع) شهرستان کاشان با تبربک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: مقام امام حسن مجتبی(ع) نه تنها در بین اهل تسنن بلکه در بین شیعه نیز مظلوم واقع شده است.

 

وی افزود: اگر بنا است تجلیل، تکریم ، صلوات و جشن و مراسمی برای میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزارشود باید مراسمی برگزار شود که در شأن و مقام و منزلت این امام بزرگوار باشد.

 

 امام جمعه موقت کاشان گفت: به لحاظ معرفتی تجلیل از امام حسن مجتبی(ع) نه تنها در نزد عوام بلکه در نزد خواص نیز خیلی عینیت ندارد آن هم امام بزرگواری که طی مدت 10 سال از سال 40 تا سال 50 امام سید الشهدا بوده است.

 

حجت الاسلام احتشام در ادامه قرآن را نقشه راه انسان ها از طرف خداوند دانست و گفت: جان انسانها نیازمند نقشه راه است و بهترین نقشه راه برای جان انسانها قرآن است که در ماه مبارک رمضان نازل شده است.

 

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم یاد آورشد: علاوه بر قرآن دیگر کتب آسمانی تورات ، انجیل و زبور نیز در ماه مبارک رمضان نازل شد چرا که ماه مبارک رمضان زمینه فهم و درک انسان ها به واسطه امساک از خوردنی ها و آشامیدنی ها فراهم می شود.

 

امام جمعه موقت کاشان یکی از هدایت های خدا برای انسان را هدایت ولایی دانست و یادآورشد: خداوند از زمان خلقت انسان نقشه راه را نشان بنده خود داد اما همه انسان ها زیر بار عبودیت ولایت نرفتند چرا که خداوند وقتی ولایت خود را بین حضرت آدم و حوا تقسیم کرد و گفت به طرف درخت ممنوعه نروید اما آن ها در مسیر ولایت تمرد کردند.

 

به گفته وی، همواره در مسیر ولایت دو ولایت شیطان و ولایت هوای نفس وجود دارد که خیلی ها نمی دانند ولایت آنها بر مبنای ولایت هوای نفس و ولایت شیطان قرارگرفته است.

 

حجت الاسلام احتشام یاد آورشد: در جنگ و جدال بین سه عنصرحق، دل و هوای نفس ، غالبا هوای نفس پیروز است و دل و حق بازنده این میدان هستند چرا که همیشه در برابر ولایت خدا ، ولایت شیطان و ولایت هوای نفس قراردارند و غالبا ولایت خدا در حاشیه قرار می گیرد.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) زمانی به پیامبری مبعوث شد که ولایت شیطان چنان بر مردم حاکمیت داشت که مردم اگر 20 دختر هم داشتند همه را زنده به گور می کردند.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه برگزاری جشن ها و اعیاد مذهبی در بطن جامعه را برای ترویج و معرفی سیره ائمه اطهار(ع) مؤثر دانست و گفت: اگر بنا بود جشن های ائمه در خانه و کنار ضریح امامزادگان برگزار شود دیگر کسی در دنیا از ما واهمه نداشت.

 

 حجت الاسلام احتشام قدرت نمایی اسلام در جهان را باعث تغییر ادبیات گفتاری در منطقه دانست و گفت: اگر امروز اسرائیل برای خدشه دار نشدن آبروی خود درجهان ملتمسانه از حماس می خواهد آنها موشک باران را متوقف‌کنند این  امر بیانگر قدرت اسلام و ولایت است.

 

وی افزود: وقتی رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت اسرائیل کسی نیست و اگر بخواهد غلطی بکند ما اسرائیل و حیفا را با خاک یکسان می کنیم،  برخی گفتند این بلوف است اما اسرائیلی ها با مشاهده فن آوری نظامی ایران به دست فلسطینی ها شوکه شدند.  

 

به گفته وی اسرائیل امروز اعتراف کرده است علیرغم داشتن گنبد آهنین از 500 موشک شلیک حماس و جهاد اسلامی به اسرائیل تنها 50 موشک را خنثی کرده و گنبد آهنینی که سال ها تبلغ کرده هیچ کاربردی نداشته است.

 

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم گفت: ما امروز برخود می بالیم که با ولایت امام خامنه ای این مرد بزرگ جهان اسلام توانسته ایم در برابر اسرائیل مقاومت کنیم.  

 

حجت الاسلام احتشام با اشاره به این که در گذشته اسرائیل هر موقع اراده کرده بود طی چندین روز مناطقی از فلسطین را اشغال و به خاک خود اضافه می کرد افزود: با فرهنگ ولایت مطلقه فقیه، حماس و جهاد اسلامی توانستند درجنگ 33 روزه ، 22 روزه و 8 روزه پوزه اسرائیل را به خاک بمالند.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آورشد: امروز ولایت اهل بیت و ولایت فقیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در غرش موشک هایی با برد 140 کیلومتر دورترین نقطه اسرائیل را هدف قرار می دهد.

 

حجت الاسلام احتشام همچنین  شکست گروهک داعش را در آینده نزدیک حتمی دانست وگفت: مقاومت اسلامی به لحاظ عزت و عظمت به جایی رسیده است که همه دنیا متحد شدند تا سوریه و حکومت بشار اسد در سوریه را به زیر بکشند تا داعشی ها بر سوریه مسلط شوند اما امروز بعد از سه سال شکست را پذیرفته اند و وارد عراق شده اند.

 

وی افزود: تروریست های داعش دیر یا زود به همت فرزندان حزب الله و امام در سراسر منطقه اسلامی و در عراق نیز شکست خواهند خورد و ابوبکر ها و عمرهای ساختگی رژیم صهیونیستی و اسرائیل به سزای اعمال شان خواهند رسید.  

 

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم گفت: یادمان نرود ما ملتی هستیم که به موقع اصولگرا و به موقع اصلاح طلب و معتدل و ملی مذهبی واقعی هستیم که پیام اکثریت این ملت بزرگ را که دفاع جانانه از نهضت اسلامی امام و آرمان های شهدا است را عملی می کنیم.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: ما فهم و اندیشه ای را در قرن بیستم عوض کردیم که کسی باور نمی کرد در دوره رکود دین که دین را افیون جامعه می دانستند بتوانیم ولایت و اطاعت و عبودیت را دنبال کنیم به طوری که امروز در دور ترین نقطه روی کره زمین نام اسلام و ایمان و شیعه با نام امام بزرگوار، امام امت و رهبر معظم انقلاب گره خورده است.

 

 لازم به توضیح است جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) توسط شهرداری کاشان و با حضور مسؤولان شهرستان و مردم کاشان شنبه شب در آستان مقدس سلطام امیراحمد(ع) شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب

ارسال نظرات