۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۱۳۰۳۳
25 تیرماه؛

آغاز به کار نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همه دستگاه ها و ارگان های استانی باید خود را ملزم به کیفی برگزار کردن آن کنند از تاسیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در آینده ای نزدیک خبر داد.
نمايشگاه قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز بیست و دوم تیر در نشستی خبری پیرامون گشایش نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با اشاره به شعار نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با عنوان " ترویج سبک زندگی اسلامی با عزم ملی و مدیریت جهادی"  اظهار داشت: ترویج سبک زندگی قرآنی گفتمانی است که رهبر معظم انقلاب پیش روی اهل فرهنگ قرار داده اند و در واقع بهترین الگوهای رفتار فردی و اجتماعی را می توان از قرآن به دست آورد.

وی با بیان این که خراسان رضوی پس از تهران نمایشگاه قرآن و عترت خود را در گستره بین المللی برگزار می کند، تصریح کرد: درهمین راستا ستادی با محوریت استانداری و همکاری ارگان های مختلفی از جمله شهرداری مشهد، نمایشگاه بین المللی مشهد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان  و چندین نهاد دیگر تشکیل شد.  

 رییس نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با بیان این که در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همه دستگاه ها و ارگان های استانی باید خود را ملزم به کیفی برگزار کردن آن کنند از تاسیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در آینده ای نزدیک خبر داد.  

وی در ادامه از آغاز نمایشگاه قرآن وعترت مشهد از 18 رمضان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد خبرداد و اظهار داشت: هرساله این نمایشگاه در یک دوره هفت روزه برگزار شده است که امسال خوشبختانه مدت زمان برگزاری آن به ده روز افزایش یافته است.

وی برگزاری این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان را از ویژگی های نمایشگاه قرآن و عترت مشهد عنوان کرد و افزود: نمایشگاه  قرآن و عترت مشهد به دلیل پیگیری هایی که از طرف نهادهای فرهنگی خراسان رضوی صورت می گیرد در ماه مبارک رمضان برگزار می شود و این درحالی است که بسیاری از استان ها به دلیل عدم تقارن نمایشگاه خود با نمایشگاه قرآن تهران نمایشگاه استانی را در ماه مبارک رمضان برگزار نمی کنند.  

وی با اشاره به اینکه هرساله بیش از 200 هزار نفر از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد بازدید می کنند، اظهار داشت: در واقع  برگزاری نهمین دوره این نمایشگاه باید آغازی برای برگزاری دهمین دوره آن باشد.

وی در ادامه با اشاره به درخواست اداره کل از شورای شهر مشهد در راستای تبلیغات محیطی مناسب با موضوع نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: از شورای شهر مشهد درخواست داریم تا با توجه به رویکرد فرهنگی خود موضوع نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را در دستور کار خود قرار دهند و تبلیغاتی در شأن این شهر مذهبی در همین راستا صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به این که معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تاکیدی جدی در برگزاری نمایشگاه قرآن در سطح کشور دارد، افزود: برهمین اساس نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به حوزه های کیفی نمایشگاه توجه ویژه ای داشته است./934/پ202/ب

ارسال نظرات