۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۱۳۰۳۴

حضور طلاب آذربایجان شرقی در گروه‌های جهادی مناطق محروم

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب مدارس علمیه سراسر استان آذربایجان شرقی برای شرکت در طرح های جهادی و محرومیت زدایی نام‌نویسی کردند.
اردوي جهادي

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تاکنون 238 نفر در گروه‌های جهادی کمیته امداد استان برای اعزام به مناطق محروم و شرکت در طرح های جهادی و محرومیت زدایی نام‌نویسی کرده اند.


وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور العمل حوزه معاونت فرهنگی این نهاد در کلیه شهرهای استان گروه‌های جهادی تشکیل شده است که تاکنون 238 نفر در این گروهها ثبت نام کرده اند، گروه‌های جهادی در راستای استفاده از ظرفیت های فارغ التحصیلان، دانشجویان و نیز نخبگان استان تشکیل یافته است.


دشتی با بیان این‌که گروه‌های اعزامی به مناطق محروم استان خدمات فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی به مددجویان ارائه می کنند، تصریح کرد: گروه‌های جهادی به صورت 5 نفره تشکیل یافته و ترکیب آنها شامل دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، طلاب علوم دینی و فعالان امور فرهنگی است.


 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که گروه های اعزامی خدمات مشاوره ای، فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در این نهاد به منظور لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تشکیل یافته است.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است امدادگران این نهاد با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در خدمت محرومان و نیازمندان خواهند بود.


دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، بهره‎مندی از ظرفیت موجود در حوزه های علمیه و قشر روحانی در توسعه فرهنگ نوع‎دوستی و ترویج آموزه های دینی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: سالانه تعدادی از روحانیان از سوی این مرکز برای ترویج و جمع آوری فرهنگ زکات به روستاهای استان اعزام می شوند.


وی خواستار تعامل و هم اندیشی حوزه های علمیه و کمیته امداد استان در زمینه انعکاس اهمیت و ضرورت پرداخت زکات از دیدگاه اسلامی شد و خاطرنشان کرد: روحانیان مروج فرهنگ زکات ضمن ارتباط چهره به چهره با کشاورزان و روستائیان، نسبت به جمع آوری و مدیریت هزینه ها اهتمام ویژه ای دارند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی از فعالیت بیش از 400 روحانی و مبلغ در سراسر استان در حوزه زکات خبر داد و گفت: در کنار 400 مبلغ حوزوی، 1600 عامل زکات آموزش دیده در سطح استان حضور دارند که به امر ترویج زکات می پردازند./935/ت302/ب

ارسال نظرات