۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۱۳۰۵۳
آیت الله شبستری:

زبان هنر بهترین وسیله برای ترویج آموزه های قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که آموزه های قرآنی منحصر در زمان و مکان خاص نیست، گفت: زبان هنر بهترین وسیله برای ترویج آموزه های قرآنی است.
قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تعدادی از فعالان قرآنی تبریز اظهار داشت: برای قرآنی شدن یک جامعه باید همه رویکردی عملی نسبت به قرآن داشته باشند و این امر در سایه حفظ قرآن، به خاطر سپردن مفاهیم و عمل کردن به دست می‌آید.


وی قرآن کریم را تنها کتاب هدایت و نسخه حیات بخش بشریت و محور اتحاد و دوستی پیروان پیامبر عظیم الشأن اسلام دانست و خاطرنشان کرد: تحکیم و ترویج فرهنگ ناب قرآن که حیات شرافتمندانه انسان و سعادت جامعه بر آن استوار است امری ضروری است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که زبان هنر بهترین وسیله برای ترویج آموزه های قرآنی است، تصریح کرد: هر فرد مسلمان نسبت به قرآن کریم وظیفه‌ای به مراتب حساس‌تر از گذشته بر عهده دارد، اگر اعمال و رفتار ما قرآنی شود، یعنی سبک زندگی خود را قرآنی کرده ایم که این مسأله نیز نوعی ترویج ارزش های قرآنی محسوب می شود.


وی با بیان این‌که آموزه های قرآنی منحصر در زمان و مکان خاص نیست، گفت: هر کسی که دل و جان خود را با قرآن مأنوس کند از پلیدی‌ها، منکرات و زشتی ها مبرا خواهد بود، باید ابعاد این کتاب انسان ساز حتی‌المقدور با گفتار و نوشتار و ابزار مختلف هنری و فرهنگی بطور مستند و عاری از هر پیرایه‌ای برای نسل جوان جامعه تبیین شود.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که هدف اصلی دشمنان اسلام، دوری مسلمانان از آموزه های قرآنی و مهجوریت این کتاب انسان‌ساز در جوامع اسلامی است، تصریح کرد: در شرایطی که شاهد سقوط اخلاقی جوامع بشری هستیم، تنها راه عزت و اقتدار بیش از پیش مسلمانان جهان، بازگشت به قرآن و تمسک به مفاهیم آن و عمل به آموزه‌های این معجزه جاوید است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر بهره مندی از ظرفیت های وحدت‌بخش قرآن کریم اظهار داشت: تمسک به این حبل متین مسلمانان سراسر جهان را با بیداری روز افزون به سمت همگرایی رهنمون خواهد کرد، در پرتو هدایت آیات قرآنی است که می توانیم از ظلمات، اختلاف و کشمکش های بیهوده رهایی یابیم.


امام جمعه تبریز با قرائت و تبیین مفهوم و تفسیر برخی از آیات قرآنی گفت: خداوند متعال در سوره نمل می فرماید « وَنَزَّلنَا عَلَیَ‌ الکِتَابَ‌ تِبیَاناً‌ لِکُلٍّ‌ شَیءٍ‌ وَ‌هُدیً‌ وَرَحمَةً‌ وَبُشرَ‌ی‌ لِلمُسلِمِینَ  » یعنی ما این‌ کتاب‌ را بر تو نازل‌ کردیم‌ که‌ بیانگر همه‌ چیز، و سبب‌ هدایت‌ و رحمت‌ و بشارت‌ برای‌ مسلمانان‌ است.


آیت الله شبستری در پایان تنها راه بهره مندی از نورانیت قرآن کریم را توجه به مفاهیم و عمل به آموزه های این منشور هدایت بشری دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم، کتاب‌ هدایت‌ و تربیت‌ همه‌ نسل‌هاست‌، به عبارت دیگر قرآن کتاب‌ تمام‌ دوران‌ها و هدایتگر تمامی نسل‌ها بر میزان بهره‌ای است که بشر از آن دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات