۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۱۳۰۷۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

امام حسن سنگربان مقام نبوت و امامت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی گفت: زندگانی امام حسن مجتبی (ع) و منش اخلاقی ایشان، همواره در زیر سایه بی خبری و یا کم خبری ما مردمان قرار گرفته است و گویی همین قدر که از اطلاعات کلی زندگی و شرح حال این امام بزرگوار مطلع باشیم ما را کفایت می کرده است.
ميلاد کريم اهل بيت

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه ها فضیلت بیشتری دارد زیرا این ماه، ماه نزول برکات خداوند و خاصه نزول کتب الهی و قرآن کریم است.

 

وی افزود: آن چیزی که بر اهمیت این ماه مبارک افزوده، میلاد پرخیر و برکت دومین امام شیعیان (ع) است و برای ورود به میهمانی خدا چه واسطه ای بهتر از کریم اهل بیت (ع)، امام حسن مجتبی (ع) است.

 

نماینده مردم آذبایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زندگانی امام حسن مجتبی (ع) و منش اخلاقی ایشان، همواره در زیر سایه بی خبری و یا کم خبری ما مردمان قرار گرفته است و گویی همین قدر که از اطلاعات کلی زندگی و شرح حال این امام بزرگوار مطلع باشیم ما را کفایت می کرده است.

 

وی اضافه کرد: امام حسن مجتبی (ع) که میراث دار مقام امامت از سوی مولای متقیان علی (ع) بود مجموعه ای بی شمار از کمالات انسانی در زمینه های مختلف را در شخصیت خود گردآوری نموده و مصداق بارزی از خلیفه الهی بر روی زمین بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که بسیار شنیده ایم که برخی از انسان ها، همچون امام حسن مجتبی (ع) دارای کرم هستند، گفت: کرم یعنی اهدا و اعطای بی چشم داشت یعنی فردی بخواهد از دارایی خود هر مقدار که هست بخشی را به دیگری واگذار کند، بدون آن که چشم انتظار این باشد که آن فرد در پی جبران کار او برآید.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد انسان های کریم در تاریخ بشریت محدود است چرا که این صفت انسان ریشه در آزادگی روح و بلندی طبع او دارد.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بسیاری از ما تا زمانی که انجام کاری برای کسی سودی از لحاظ مادی و یا معنوی برایمان نداشته باشد از انجام آن کار طفره می رویم.

 

وی خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه این است که وقتی انسان در مجاورت و ارتباط با انسان های کریم قرار می گیرد، دچار یک شعف روحی فراوانی می شود و مهر زیادی از آن ها در دل آدمی جای می گیرد چرا که انسان های کریم وجهی از کرم الهی را در روح خود گنجانده اند و به طور کلی گفته می شود: " با کریمان کارها دشوار نیست".

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز از امام حسن مجتبی(ع) به عنوان بزرگ کریمان یاد کرد و گفت: با مراجعه به شخصیت و نحوه زندگی امام حسن مجتبی(ع) در برخورد با مردم و مسائل زمانه مشاهده می کنیم که ایشان به نوعی از بزرگترین انسان های دارای کرم در طول تاریخ بشریت هستند./1302/ت302/ب

ارسال نظرات