۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۱۳۰۷۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

کرم امام حسن مجتبی همه شمول و بلاشرط بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: کرم امام حسن مجتبی (ع) همه شمول و بلاشرط است به گونه ای که ایشان همه انسان ها را به یک چشم نگاه می کردند.
ولادت امام حسن مجتبي

حجت الاسلام سید محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تبریک سالروز میلاد خجسته کریمه اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: کرم امام حسن(ع) همه شمول و بلا شرط است به گونه ای که ایشان همه انسان ها را به یک چشم نگاه می کردند.

 

وی افزود: این رفتار در سیره همه اهل بیت (ع) وجود دارد و همه ایشان با نگاهی الهی به افراد بشر، تک تک انسان ها را، با هر عقیده و مرام و مسلکی شایسته احترام می دانستند.

 

حجت الاسلام موسوی همچنین پرهیز از خودنمایی و فخرفروشی در یاری رساندن به دیگران را از دیگر ویژگی های مهم امام حسن (ع) عنوان کرد و ادامه داد: گاهی انسان دچار درد عجیب می شود و برای آن که خودش را به خودش نشان بدهد و در واقع حظ خودش را ببرد به دیگران کمک می کند.

 

وی اضافه کرد: این مسائل در واقع نابود کننده اثر فعل خیر اوست و در سیره امام حسن(ع) نیز هیچ جایگاهی نداشته و بسیار نیز از آن نهی شده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امام در بسیاری کمک رسانی هایی که به مستمندان می کردند از فاش کردن نام خودشان پرهیز می کردند و همچون پدر بزرگوارشان، چه بسا پس از شهادتشان بود که معلوم شد در تأمین معاش فقرا به صورت پنهانی فعالیت می کرده اند.

 

وی گفت: ما ادعا می کنیم که شاگردان مکتب چنین انسان بزرگی هستیم بنابراین اگر کمترین شباهتی میان ما و ایشان وجود نداشته باشد باید بدانیم که عمرمان را باخته ایم و خودمان را فریب داده ایم.

 

مسلمانان در پیروی از اخلاق حسنی از یکدیگر پیشی بگیرند

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: از دیگر ویژگی های بسیار بارز امام حسن مجتبی(ع)، خلق خوش و اخلاق محمدی ایشان بود که فرموده پیامبر اسلام (ص) "مجموعه و دنیایی از خوبی ها و حسنات هستند" بنابراین اگر خلق و خوی ما مشابهتی با آن چه که از ایشان می شنویم و می دانیم ندارد، باید دست به کار شویم و با توسل به محضر شریف خود این امام رئوف، در پیروی از اخلاق حسنی از یکدیگر پیشی بگیریم.

 

وی بروز برخی از بی اخلاقی ها در معاشرات و ارتباطات میان مردم را نشانه دور شدن از سیره اهل بیت دانست و افزود: انشالله روزی برسد که تمامی صفات ویژه و بارز اهل بیت(ع) در ما که افتخار و وظیفه پیروی از ایشان را بر عهده داریم مشاهده شود./1302/ت302/ب

ارسال نظرات