۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۱۳۰۸۷
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

ایجاد بحران های اقتصادی و فرهنگی مهم ترین خطرات ناشی از کاهش جمعیت در کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید سیاست های افزایش جمعیت و فرزندآوری در کشور فرهنگ سازی شود، گفت: کاهش جمعیت، تک فرزندی و دو فرزندی در آینده ای نزدیک کشور را با بحران فرهنگی، امنیتی و اقتصادی روبه رو خواهد کرد.
حجت الاسلام عبادي نماينده مردم بيرجند

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که باید سیاست های جمعیتی در کشور ترویج و فرهنگ سازی شود، گفت: متاسفانه آمارهای وضعیت جمعیتی کشور بسیار نگران کننده است و باید خانواده ها و به ویژه نسل جوان با بحران هایی که در اثر کاهش جمعیت در کشور ایجاد می شود آشنا شوند.

وی با بیان این که باید زیر ساخت های لازم برای افزایش فرزند آوری در میان خانواده ایجاد شود و سیاست های تشویقی در زمینه  فرزند آوری در کشور ترویج شود، گفت: سیاست‌های تنبیهی در مقوله افزایش جمعیت هیچ فایده ای نداشته و تا زمانی که خانواده ها با مشکلات ناشی از عدم فرزند آوری و داشتن فرزند کم آشنا نشوند وضعیت کشور در زمینه افزایش جمعیت بهبود نخواهد یافت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم باید از خطرات کاهش جمعیت در آینده آگاه شوند، گفت: ایحاد بحران های امنیتی برای کشور، کاهش نیروی کار و متوقف شدن رشد اقتصادی و سالمندی جامعه از مهم ترین مشکلات ناشی از عدم فرزند آوری در کشور است که در آینده ای نزدیک کشور را با بحران های گوناگون روبه رو خواهد کرد.

 وی افزود: رسانه‌ها به‌عنوان یک ابزار فرهنگی باید در تبیین و تبلیغ افزایش جمعیت به صورت هدفمند فعالیت کرده و در این راستا رسالت فرهنگی خود را به درستی انجام دهند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یکی از موانع رشد جمعیت را اعتقاد مردم به تک فرزندی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در میان خانواده این دیدگاه رایج است که داشتن فرزند کمتر موجب افزایش رفاه در میان خانواده ها می شود در حالی که تک فرزندی موجب می شود در دوران کهن سالی خانواده ها با مشکلات عدیده ای در زمینه نگهداری افراد سالمند مواجه شوند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این که فرزند کم یک آسیب برای جامعه و حتی خود فرد است، گفت: تک فرزندی و دو فرزندی موجب می‌شود که روحیه تعامل با جمع در فرزندان کم  شده و این افراد از نشاط اجتماعی کمتری برخوردار شوند.

وی افزایش فرزند آوری را در جامعه ضامن امنیت، توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور در عرصه های گوناگون عنوان کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که افرادی که دارای خواهر و برادر هستند از حس مسؤولیت پذیری بیشتری در مقایسه با افراد تک فرزند برخوردار هستند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شرایط اقتصادی هم در کاهش جمعیت در سطح کشور نقش موثری داشته است، گفت: تا زمانی که شرایط اقتصادی مردم بهبود پیدا نکند آنها ریسک فرزند دار شدن را تجربه نخواهند کرد./968/ت302/ب

ارسال نظرات