۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۱۳۱۲۸
با حضور قاری برجسته مصری؛

همایش هم اندیشی و هم افزایی قاریان قرآن خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: بیست و نهم تیر ماه امسال نخستین همایش هم اندیشی و هم افزایی قاریان قرآن استان با حضور محمد قطب الویل، قاری برجسته مصری برگزار می شود.
همایش هم اندیشی و هم افزایی قاریان قرآن خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح دوشنبه در بازدید از دوره های قرآنی ماه مبارک رمضان، از برگزاری نخستین همایش هم اندیشی و هم افزایی قاریان قرآن کریم خراسان شمالی با حضور محمد قطب الویل، قاری برجسته مصری خبر داد و افزود: این مراسم یکشنبه بیست و نهم تیر ماه امسال مصادف با بیست و دوم ماه رمضان، به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و بازگویی جدیدترین روش های ترویج قرائت و حفظ قرآن کریم برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که در این مراسم قاریان و حافظان قرآن استان خراسان شمالی و شماری از مسؤولان مذهبی و فرهنگی استانی حضور خواهند داشت، اظهار کرد: برنامه مزبور به همت اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور ولایت خراسان شمالی در محل دارالقرآن عترت بجنورد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به برگزاری 18 محفل انس با قرآن با حضور محمد قطب الطویل، قاری برجسته مصری در استان خراسان شمالی، افزود: این محافل از هجدهم تا بیست و دوم ماه مبارک رمضان مصادف با بیست و پنجم الی بیست و نهم تیر ماه در 9 شهر مختلف استان برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: هجدهم ماه رمضان در نخستین روز حضور این قاری مصری در خراسان شمالی، نخستین محفل انس با قرآن بعد از نماز ظهر و عصر در محل مسجد جامع فاروج برگزار و پس از آن نیز در همین روز ساعت 19 محفل انس با قرآن در محل امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان و بعد از نماز مغرب و عشاء هم در محل مصلای نماز جمعه مرکز این شهرستان دایر می شود.

 

به گفته وی در روز دوم حضور محمد قطب الطویل، قاری مصری در استان خراسان شمالی در بجنورد ساعت هفت صبح یک محفل انس با قرآن در محل ستاد نیروی انتظامی استان و ساعت 18 و 30 دقیقه نیز محفل انس قرآنی دیگری در محل کمپ پتروشیمی خراسان مستقر در بجنورد برگزار شده و در همین روز در اسفراین نیز محفل انس قرآن با حضور این قاری مصری بعد از نماز مغرب و عشاء در محل امامزاده سیدجعفر(ع) برپا می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: جمعه بیستم ماه رمضان و در سومین روز حضور قاری مصری در خراسان شمالی در بجنورد ساعت هفت صبح یک محفل انس با قرآن در محل اداره کل زندان ها، ظهر در گرمه در محل مصلای نماز جمعه، ساعت 19 عصر در جاجرم در محل کارخانه آلومینا و ساعت 21 و 30 دقیقه نیز در سنخواست در محل حرم امامزاده زین العابدین(ع) با حضور محمد قطب الطویل برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: روز بیست و یکم ماه رمضان ساعت هفت صبح محفل انس با قرآن با حضور محمد قطب الطویل، قاری برجسته مصری در محل ستاد ارتش خراسان شمالی مستقر در بجنورد، بعد از نماز ظهر و عصر در محل امامزاده محمد(ع) دلاور آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان و بعد از نماز مغرب و عشاء نیز در محل مسجد جامع شهر راز مرکز شهرستان راز و جرگلان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی گفت: همچنین یکشنبه بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آخرین روز حضور محمد قطب الطویل، قاری مصری در استان خراسان شمالی چهار محفل انس با قرآن در بجنورد برگزار می شود که شامل محفل انس با قرآن کریم در محل سپاه حضرت جوادالائمه(ع) ساعت هفت و 30 دقیقه صبح، بعد از نماز ظهر و عصر در محل کارخانه سیمان، ساعت 18 در محل دارالقرآن عترت و بعد از نماز مغرب و عشاء نیز در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) هستند.

 

گفتنی است، بنا بر اعلام مسؤولان دارالقرآن کریم استان خراسان شمالی هم اکنون در این استان 35 مؤسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است.

 

بر پایه این گزارش، در حال حاضر در این استان 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.

 

از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و علاوه بر این تعداد، در حال حاضر در استان 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات