۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۱۳۱۲۹
حجت الاسلام قهرمانی:

ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج مکارم قرآنی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: بزرگ ترین سنگر حفاظت از دین و اسلام قرآن است که با چنگ زدن به آن می توانیم بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی و خانوادگی را برطرف کنیم.
حجت الاسلام قهرماني مدير حوزه علميه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در بازدید از طرح ضیافت نور در جمع طلاب حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس و مردم این شهرستان اظهار داشت: شرکت در محافل قرآنی فرصت با ارزش و مغتنمی است که خداوند در ماه نزول قرآن در اختیار بندگانش قرار داده است.

 

وی قرآن را منبع نور و زلال معارف اسلامی خواند و گفت: در ماه مبارک رمضان با آشنایی از معارف، آیات و بینات قرآنی خود را از گمراهی ها نجات دهیم.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که سعادت و خوشبختی در گرو قرآن است، خاطر نشان کرد: خداوند متعال در ماه رمضان با دریای رحمت بی کرانش، آیات و بینات را در اختیار انسان ها گذاشت تا مؤمنان بتوانند با کمک این آیات از مشکلات رهایی پیدا کرده و مسیر سعادت و خوشبختی خود را بیابند.

 

وی افزود: همچنین با تمسک به قرآن می توانیم زندگی دنیوی و اخروی خود را با انوار الهی منور کنیم.

 

حجت الاسلام قهرمانی قرآن را شفاء برای مؤمنان اعلام و تصریح کرد: شفاعت قرآن شامل افرادی است که دل را از گناه بزدایند و با قلبی پاک و خالص به سوی قرآن بیایند.

 

وی با اشاره به اهمیت تدبر در قرآن گفت: در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است در کنار روخوانی قرآن کریم به تفسیر آیات قرآن نیز توجه کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به آیاتی از قرآن که می فرماید:« قرآن را درک نمی کنند مگر آن هایی که طیب و طاهر اند»، خاطر نشان کرد: با تمسک به قرآن دل را از آلودگی ها پاک کرده و با قلبی آکنده از عشق و ایمان در محضر قرآن باشیم تا از میوه های بسیار شیرین و با برکت قرآنی که شامل افراد پاک و با ایمان است استفاده کنیم.

 

وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای آشنایی با معارف الهی است این فرصت ها را از دست ندهیم و خود را با تقرب به قرآن برای شب های قدر آماده کنیم.

  

وی با اشاره به تأکید و اهتمام ویژه بزرگان دین و مراجع تقلید به قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امام خمینی (ره) سه دور و آیت الله گلپایگانی هشت دور قرآن را ختم می کردند که این نشان دهنده جایگاه قرآن در مکتب اسلام است.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با توجه به فرمایشات رهبر در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در جامعه اسلامی، گفت: وظیفه همگانی  است که با تمام توان در راستای تحقق  مطالبات رهبری تلاش کنند تا آحاد جامعه با معارف اسلامی آشنا شده و با استفاده از آیات نورانی قرآن در زندگی، خود را از خطا ها و لغزش ها نجات دهند./1301/پ202/ب

ارسال نظرات