۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۱۳۱۶۰

ائمه جماعات نمونه آذربایجان شرقی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، از ائمه جماعات مساجد استان آذربایجان شرقی که در زمینه طرح تلاوت نور فعالیت های ارزشمندی داشته اند، تجلیل به عمل آمد.
تجليل از ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی امروز در این همایش با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ قرآن و عترت ضامن سعادت جامعه است، اظهار داشت: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه‌ لازم برای پرورش و شکوفایی استعدادهای قرآنی فراهم شده، که البته ظرفیت‌ها در این حوزه بالاست، اما امکانات و شرایط در دسترس همگان به صورت یکسان وجود ندارد.


وی با اشاره به نقش و رسالت دستگاه‌های فرهنگی در ترویج آموزه‌های قرآنی گفت: قرآن محور کردن فعالیت های فرهنگی، ‌پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن، دوری از موازی‌کاری و بهره‌گیری از کارشناسان و افراد شایسته در حوزه‌ی برنامه‌ریزی قرآنی مهمترین رسالت نهادهای فرهنگی در بسط فرهنگ متعالی قرآنی است.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به عظمت ماه رمضان ابراز داشت: عظمت ماه مبارک رمضان به خاطر نزول قرآن است، قرآنی که انسان فرشی را به انسانی عرشی و آسمانی بدل می‌کند و با این نگاه، پروردگار از قرآن تعبیر به حبل المتین کرده است. پروردگار متعال، قرآن را به جان و دل انسان نازل کرد تا انسان را به سمت سعادت رهنمون شود، زبان قرآن براساس فطرت انسان بنا نهاده شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه انسان زمانی به اوج می‌رسد که  همراه قرآن باشد، گفت: جان و دل کسی ظرف نزول قرآن می‌شود که آیینه آیات قرآن باشد و قرآن زمانی با انسان قرین می‌شود که انسان به کمال پاکی برسد چرا که باید بین عاشق و معشوق سنخیت وجود داشته باشد.


همچنین محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سخنانی به تشریح برنامه های قرآنی این مرکز پرداخت و اظهار داشت: طرح تلاوت نور در 950 باب از مساجد فعال استان اجرا می شود که از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به هر یک از این مساجد 24 هزار جلد قرآن معنی دار و نیز بیش از 450 مجموعه تفسیر همراه و دیگر تفاسیر اهدا شده است.


گفتنی است، در پایان این مراسم از 16 خادم طرح تلاوت نور مساجد استان آذربایجان شرقی تجلیل شدند. حجت الاسلام علی متقی فر امام جماعت مسجد امیرالمومنین شبستر، حجت الاسلام سیدتقی آل محمد امام جماعت یکی از مساجد اهر و حجت الاسلام حسین صحیفه امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) تبریز و حجت الاسلام حسین قدوسی فعال قرآنی منطقه آذربایجان در این همایش تجلیل شدند.


همچنین فرزانه ایاض حافظ 12 جزء قرآن و مربی قرآن از مسجد حضرت علی اکبر(ع) تبریز، پروین عبادی مربی جلسات سنتی قرآن از مسجد حاج رفیع تبریز، ام البنین شهلا چشم حافظ و مربی قرآن از سردرود، سمیه شجری مربی قرآن از کانون رادمردان تبریز، حوریه رسولی مربی جلسات قرآنی از کانون قرآن و عترت مرند، خاتون محمدی کارشناس ارشد علوم قرآنی، مفسر و مربی قرآن از کانون حضرت معصومه(س) جلفا نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.


بنابر این گزارش، در این همایش از اسماعیل ایمانی مربی جلسات سنتی مسجد امام جعفرصادق(ع) هریس، رضا قربانی مدیر خانه نور اسکو، قوچعلی حمامی مدیرخانه نور مایان، منصور پنجه خامنه قاری قرآن از شبستر، بهرام موسی نسب قاری قرآن از کانون یاس نبی از سراب، داود بی غم قاری قرآن از کانون مسجد غلامعلی تبریز، رضا ظهیری مدیر کانون تخصصی قرآن تبریز و علیرضا عارفی مهر قاری قرآن نیز تجلیل شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات