۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۱۳۲۰۸
آیت الله سبحانی:

تکفیری ها از سوی غرب سازماندهی می شوند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر این که جریان های تکفیری از سوی غربی ها برای ایجاد اختلاف در امت اسلام سازماندهی شده و می شوند، گفت: این جریان ها بزرگ ترین ضربه را به اسلام زده اند.
آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری، با بیان این که مساله تکفیر در عصر رسول خدا پدید آمد، تصریح کرد: در آن زمان اسامه بن زید مسلمانی را کشت بعد خدمت رسول(ص) رسید و ایشان او را نکوهش کرد؛ بعدها این مساله خاموش بود و مجددا در دوره عثمان و امیرمؤمنان اوج گرفت.

 

وی با بیان این که تفاوت و فرق تکفیر آن زمان با این زمان از زمین تا آسمان است، گفت: آنها آدم هایی نادان و جاهل بودند، خیال می کردند راه شان حق است، به همین دلیل از روی عقیده می جنگیدند که اگر هدایت کامل می شدند از این مسیر برمی گشتند و در مواقعی نیز این اتفاق افتاد.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: جریان های تکفیری امروزی سازماندهی شده از غرب هستند؛ این افراد از روی عقیده نمی جنگند بلکه از روی دستور غرب و اربابان خود می جنگند.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر این که اینها لشکری برای غرب هستند و از سوی آنها سازماندهی شده اند، گفت: تکفیری ها به اسلام و مسلمین ضربه می زنند، آنها اسلام را مشوش جلوه می دهند و از سویی دیگر با ایجاد درگیری های در بین مسلمانان سبب می شوند که غربی ها و استکبار جهانی آسوده زندگی کنند.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کرد: قهرا ابزاری که در آن زمان برای مقابله با این جریان ها بکار رفته با ادوات امروز باید فرق کند و همه آقایان عزیز به این مساله آگاه هستند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات