۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۱۳۲۰۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پروتکل الحاقی در حیطه وظایف مجلس است نه تیم مذاکره

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در همایش «خط قرمز» گفت: برداشتن تحریم‌هایی مانند صنعت خودرو سازی پژو در واقع کمک به صنعت ورشکسته خودشان است که امروز دچار بحران شده؛ ما به دنبال برداشتن کل تحریم‌ها به صورت یکباره هستیم.
آصفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عصر امروز بیست و سوم تیرماه در همایش «خط قرمز» که به همت کمیته صیانت از منافع ایران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، ضمن اشاره به تاکیدات مجدد رهبری بر رعایت خط قرمزها اظهار داشت: پیام این همایش برای تیم مذاکره کننده این است که همچنان که مقام معظم رهبری برحفظ حقوق ملت ایران تاکید دارند ما نیز توقع داریم این مذاکرات در راستای عزت‌مندی ایران ومنافع ملی ایران صورت گیرد و ازسوی دیگر طرف مقابل نیز متوجه باشد که ملت ایران زیر بار زیاده‌خواهی آنها نخواهند رفت.

آصفری با مخاطب قرار دادن کاسبان تحریم‌ها تشریح کرد: کسانی که منتقد مذاکرات هسته‌ای هستند، کاسبان تحریم‌اند و بدانند که اگر این مجموعه تمام سرمایه‌های خودرا جمع کنند به اندازه یکی از سرمایه‌های آنها نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به کسانی که از این جمع‌ها و این همایش‌ها ناراحت هستند افزود: باید بدانند در جلسه‌ای که با حضور دوستان تیم مذاکره کننده در کمیسیون امنیت ملی تشکیل شد به صراحت اشاره شد که چنین گردهمایی‌هایی در غرب نیز شکل می‌گیرد و به مذاکره کنندگان فشار می‌آورند تا بتوانند از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بیشتری بگیرند.

این نماینده مجلس نهم با تاکید براین‌که یکی از دلایل تشکیل چنین جلسات و گردهمایی‌هایی به دلیل این است تا ذره‌ای در حقوق ملت ایران کوتاهی نشود، ادامه داد: ما 35 سال مقاومت کردیم، تنها به این دلیل که از حقوق خود کوتاه نیایم.

وی با اشاره به این مطلب که تحریم‌ها نه تنها به ملت ما آسیب نمی‌زند بلکه عزم ما را راسخ‌تر میکند تا پیشرفت بیشتری داشته باشیم، ابراز کرد:  در طی این سی و پنج سال عمر جمهوری اسلامی ایران هر کدام از این تهدیدهایی علیه نظام شکل گرفته اگر علیه کشور دیگری اعمال می‌شد به طور حتم آن کشور را از بین می‌برد لذا اگر آنها نتوانستد ذره‌ای به کشور ما آسیب برسانند به دلیل اقتداری بوده که ملت ایران در سایه ولایت داشته است.

آصفری در خصوص توقع نمایندگان مجلس از تیم مذاکره کننده گفت: آنچه که مجلس شورای اسلامی توقع دارد این است که تیم مذاکره کننده باید متوجه این موضوع باشند که نمایندگان ملتی عزتمند هستند که امروز دنیا اگر می‌خواهد تصمیمی بگیرد نگاه می‌کند به اینکه مواضع جمهوری اسلامی در خصوص این مسائل چیست؟ حفظ اصول و آرمان‌های نظام از وظایف آن‌ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت در بحث هسته‌ای یکی از خطوط قرمز ما این است که تحقیق و توسعه قابل مذاکره نیست و افزود: گرفتن تحقیق و توسعه از ایران همان استراتژی است که غرب به دنبال آن است و تمام اهداف غرب این است که جلوی توسعه و پیشرفت نظام اسلامی را بگیرد اما پیشرفت در هیچ زمینه قابل مذاکره و عقب نشینی نیست.

این نماینده مجلس نهم در هشداری به طرف مذاکره کننده غربی تصریح کرد: اگر مذاکرات با چنین موانعی مواجه شود، خواسته‌های ملت ایران در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار نگیرد به طور حتم جرات پیشرفت و ترقی در بین ملت ما بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این‌که تحریم‌هایی که ناجوانمردانه علیه ملت ایران ایجاد شده باید کنار گذاشته شود تصریح کرد: برداشتن تحریم‌هایی مانند صنعت خودرو سازی پژو در واقع کمک به صنعت ورشکسته خودشان است که امروز دچار بحران شده؛ ما به دنبال برداشتن کل تحریم‌ها به صورت یکباره هستیم.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: موضوع پروتکل الحاقی موضوعی نیست که تیم مذاکره کننده بخواهد درمورد آن مذاکره کند پروتکل الحاقی جزو وظایف مجلس و پرداختن به آن جزو خطوط قرمز ماست./9667/پ202/ج

ارسال نظرات