۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۱۳۲۱۴

چند خبرکوتاه از حوزه هنری سازمان تبلیغات

خبرگزاری رسا ـ دبیر خاورمیانه مجله تایم به گفت و گو با سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا» نشست.
حوزه هنري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، آرین بیکر دبیر خاورمیانه مجله تایم، یکشنبه 22 تیرماه در اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری به گفت و گو با سیده زهرا حسینی راوی کتاب دا پرداخت.

در این گفت و گو سیده زهرا حسینی دلیل نگارش کتاب دا را تبلیغات منفی و جنگ نرم دشمنان نظام جمهوری اسلامی بر علیه ایران عنوان کرد و گفت: دولت آمریکا وقتی دید با تحمیل جنگ عراق بر علیه ایران موفق به تضعیف نظام جمهوری اسلامی نشد، تصمیم به شروع جنگ نرم گرفت من در دفاع مقابل عراق حضور داشتم و تصمیم داشتم در جنگ نرم نیز در مقابل دشمنان بایستم و به همین دلیل خاطراتم را تبدیل به کتاب کردم.

مقام معظم رهبری را که می بینم، غم هایم فراموش می شود

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که پیش از انتشار خاطرات انتظار چنین استقبالی از کتاب را داشته است یا خیر، اظهار کرد: فکر می کردم از کتاب استقبال شود اما نه به این اندازه، البته من معتقدم اگر انسان کاری را برای رضای خداوند انجام دهد، خداوند هم به کارش رونق می دهد.

راوی کتاب دا همچنین گفت: خانمی ایرانی الاصل و ساکن آمریکا به ایران آمده بود و پس از خواندن کتاب، آن را به آمریکا برد تا به دانشجویانش معرفی کند همچنین چندی پیش خانم ایرانی دیگری که ساکن فرانسه بود کتاب را خواند و بسیار به آن علاقه مند شد و تصمیم گرفت این اثر را در فرانسه ترجمه و منتشر کند.

وی ادامه داد: در رونمایی صدمین چاپ کتاب نیز هیئتی 7 نفره از لبنان ترجمه کتاب را در این کشور و زیر نظر سید حسن نصر الله رهبر حزب الله لبنان بر عهده گرفتند.

حسینی همچنین به رونمایی تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب دا اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیداری که با نویسندگان، پژوهشگران و کارکنان دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری داشتند فرمودند راوی کتاب دا هم در اینجا حضور دارند؟ و من خودم را معرفی کردم، وی فرمودند: «دا چطور هستند؟» و من هم به مادرم اشاره کردم و گفتم ایشان دا هستند. حضرت آقا هم با زبان عربی با مادرم حال و احوالپرسی کردند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تایم مبنی بر این که آیا در هنگام دیدار با رهبر انقلاب اسلامی استرس و دلهره داشته است، خاطرنشان کرد: خیر، وقتی مقام معظم رهبری را می بینم همه غم هایم را فراموش می کنم احساس می کنم جسورتر می شوم و دوست دارم راه شهدا را ادامه دهم و فرمان های آقا را اطاعت می کنم.

حسینی در این مصاحبه همچنین به تلاش هایش برای ثبت و انتشار خاطرات همسرش حبیب فرحانی‌خواه اشاره کرد و گفت: همسرم از شروع انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس و چند سال بعد از جنگ مسئول امنیت منطقه خرمشهر بوده و شرایط بحرانی و خاصی را پشت سر گذاشته است و خاطرات نابی از آن دوران دارد.

از حاشیه های این مصاحبه می توان به اظهارات سیده زهرا حسینی درباره غزه اشاره کرد که خطاب به دبیر خاورمیانه مجله تایمز گفت: شما که در لبنان ساکن هستید به غزه هم سر بزنید و از کشتارهای اسرائیلی ها گزارشی تهیه کنید چرا که این فجایع در سکوت خبری رخ می دهد و مجامع بین المللی از کنار آن به سادگی می گذرند.

آرین بیکر نیز در پاسخ به این خواسته حسینی گفت: به تازگی گزارشی از این فجایع در مجله تایم منتشر کرده ایم و سازمان ملل نیز اسرائیل را به خاطر جنایت هایش محکوم کرده است.

همچنین راوی کتاب دا در طول مصاحبه انتقادات صریحی به دولت آمریکا داشت که خبرنگار آمریکایی  اشاره کرد موضوع گفت و گو درباره کتاب است و حسینی هم در پاسخ گفت: ما معتقدیم سیاستمان از دیانتمان جدا نیست و موضوع کتاب و انتشار آن نیز با این موضوعات بی ارتباط نیست.

مراسم بزرگداشت خلبان سرلشکر عیوضی در حوزه هنری برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت خلبان سرلشکر عیوضی 28 تیرماه هم زمان با 21 ماه مبارک رمضان در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

 بهنام ملکی دبیر یادواره بزرگداشت خلبان سرلشکر عیوضی در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه خبری حوزه هنری درباره این مراسم گفت: این مراسم به مناسبت سالگرد شهادت ایشان، 28 تیرماه با همکاری حوزه هنری و شهرداری منطقه 2 در حوزه هنری برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در این مراسم خلبانان هم رزم شهید خاطراتشان را بازگو می‌کنند و همچنین محمد تهرانی مقدم برادر شهید حسن تهرانی مقدم و شخصیت‌های دیگر در این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت.

پخش مستندی از زندگی این شهید و مرثیه خوانی به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) از دیگر برنامه های این مراسم است.

شهید عیوضی از شهدای آبیک قزوین در روز 23 تیرماه 1361 همراه چهار فروند هلیکوپتر کبری به پشتیبانی تعدادی از نیروهای ایرانی که در خطر پاتک دشمن قرار داشتند به طرف بصره عراق به پرواز درآمد و عاقبت در 21 رمضان سال 1361، پس از رشادت‌های فراوان، در حالی که حلقه محاصره دشمن تا دندان مسلح را شکسته بود، هلیکوپترش در شمال شرقی بصره هدف موشک مالیوتکای مزدوران بعثی قرار گرفت و همراه یکی از خلبانان غیور جنگ، محمدامین ملازهی، میان شعله‌های آتش بالگرد در خاک عراق سقوط کرد و برای همیشه جاودانه ماند. 

شایان ذکر است، این مراسم در روز شنبه 28تیرماه ساعت 18 در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه برگزار می‌شود.

مستند «اتاق جنگ» در حوزه هنری رونمایی می‌شود

مستند «اتاق جنگ» هم زمان با سالگرد پذیرش قطعنامه 598 در حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

هم زمان با ایام سالگرد پذیرش قطعنامه 598، مراسم رونمایی و اکران خصوصی از مستند «اتاق جنگ»  روز سه شنبه 24 تیرماه در سالن سوره حوزه هنری راس ساعت 10:30 صبح برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این مستند که در مرکز فرهنگی میثاق تهیه شده، به موضوع پشت صحنه سیاسی جنگ تحمیلی می پردازد.

این مستند در گفت‌وگو با مقامات عالی سیاسی و نظامی کشور در سال‌های دفاع مقدس، از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی (فرمانده عالی جنگ)، حسن روحانی (رئیس کمسیون دفاع مجلس)، محسن رضایی (فرمانده وقت سپاه)، علی شمخانی (جانشین فرماندهی سپاه)، محمدجواد لاریجانی (معاون وقت وزارت خارجه) و برخی مقامات دیگر سیاسی و نظامی وقت کشور به زاویه‌هایی دیده نشده از جنگ اشاره دارد.

 

حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین الملل رئیس مجلس و دبیر کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، روز سه شنبه 24 تیرماه در سالن همایش های موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی علمی ندا، در خصوص روز قدس، امام خمینی(ره ) و انتفاضه فلسطین سخنرانی خواهند کرد.

در هفتاد و یکمین جلسه هم اندیشی و سومین جلسه از سلسله نشست های روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان که کار مشترک دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری و موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی علمی ندا است حسین شیخ الاسلام در خصوص روز قدس، امام خمینی(ره) و آخرین وضعیت فلسطین سخنرانی خواهد کرد.

در این جلسه آخرین اخبار تحولات فلسطین ارائه و توسط کارشناسان تحلیل خواهد شد.

همچنین پژوهشگر و شاعر مقاومت و ادبیات بیداری، صابر امامی به شعرخوانی خواهد پرداخت.

شایان ذکر است، دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری با همکاری موسسه ندا در ایام ماه مبارک رمضان چهار برنامه هم اندیشی با موضوع قدس ما را آزاد خواهد کرد را تا پایان ماه مبارک رمضان برای روزهای سه شنبه تدارک دیده است.

علاقه مندان می توانند از ساعت 15 به نشانی: کارگر شمالی، بالاتر از میدان انقلاب، خیابان فرصت، پلاک 16، موسسه ندا مراجعه کنند./966/د101/س

آخرین تحولات فلسطین توسط کارشناسان تحلیل خواهد شد

ارسال نظرات