۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۱۳۲۲۵
حجت‌الاسلام نبویان در همایش بزرگ خط قرمز:

دشمنی آمریکا و غرب با ایران صرفاً بر سر اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یقین بدانید غربی‌ها از سر ضعف پای مذاکره حاضر شدند و اقتدار ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در سوریه و عراق در این موضع نقش موثری داشت. مطمئناً هر وقت امریکا و سران کفر از موضع ضعف خارج شوند، مذاکره را ترک کرده و توافق‌نامه‌ها را نیز زیرپا خواهند گذاشت.
حجت الاسلام سيد محمود نبويان در خط قرمز - گردهمايي بزرگ نَه به صنعت هسته اي دکوري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش «خط قرمز، نه به دکوری‌سازی صنعت هسته‌ای» که عصر دوشنبه 23 تیرماه به همت کمیته دانشجویی صیانت از منافع ایران در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد، در تشریح وضعیت هسته‌ای ایران و نسبت آن با آرمان‌های انقلاب گفت: توجه به مبانی فکری انقلاب اسلامی ایران، خط قرمزهایی را برای ما مشخص کرده است.
وی با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: این مذاکره میان ایران و چند کشور نیست، بلکه جنگ با سران کفر، یعنی آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس است که بدتریت تحریم‌ها را علیه مردم ایران تحمیل کردند و از هیچ فشار و توطئه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی دریغ نکردند.
حجت‌الاسلام نبویان با بیان این‌که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، همه نوع توطئه‌ها از قبیل کودتا، جنگ، ترور انجام گرفته است، تصریح کرد: همه می‌دانند که این فشارها برای صنعت هسته‌ای کشور ما نیست و غرب هم به خوبی می‌داند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست؛ اصولاً هسته‌ای برای آنها خیلی مهم نیست، زیرا کشورهای همسایه ما حتی سلاح هسته‌ای هم دارند و هیچ کس با آنها کاری ندارد.
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که درباره دشمنان اسلام می‌گوید، «نزاع شما (مسلمانان) با آنها (کفار) بر سر اسلام است»، افزود: آمریکا و متحدانش زمانی از تحریم‌ها و دشمنی با نظام اسلامی دست برمی‌دارند که ما دست از دین‌مان برداریم؛ یعنی همان چیزی که امام(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید کرده و بر آن صحه گذاشته‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری جنگ تحمیلی ابراز داشت: امام راحل(ره) فرمود، « جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسراییل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه‏داری و کمونیزم».
وی سپس به بیان خط قرمزهای انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان کشور خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار متذکر شدند که «تهدیدهای اقتصادی، خارجی است. تحریم‌ها از قبل بود، منتها این تحریم‌ها از حدود زمستان سال 90 تا امروز، تبدیل شده به جنگ اقتصادی، دیگر اسم آن تحریم هدفمند نیست، یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که متوجه ملت ما است. علت آن هم، نه مسئله‌ی هسته‌ای است، نه مسئله‌ی حقوق بشر است، نه مسائل دیگری از این قبیل است؛ علت آن را خود آنها هم می‌دانند، ما هم می‌دانیم؛ علت، استقلال‌خواهی ملت ایران است؛ علت، داشتن یک حرف نو بر پایه‌ مبانی اسلام است که برای کشورهای دیگر و ملت‌های مسلمان الگو خواهد شد؛ می‌دانند که اگر جمهوری اسلامی در این عرصه‌ها و میدان‌ها موفق شد، دیگر جلوی رشد این حرکت را در دنیا نمی‌شود گرفت و این یک حرکت مهمی است؛ مسئله این است.»
حجت‌الاسلام نبویان ایستادگی بر اسلام و ارزش‌های اسلامی را خط قرمز مهم نظام عنوان کرد و در تشریح دومین خط قرمز نظام افزود: آیا ما از سر ضعف پای میز مذاکره رفتیم، یا خزانه کشور خالی بود، یا یک بمب آمریکا کشورمان را در چند دقیقه زیر و رو می‌کرد، و یا این‌که از سر قدرت به مذاکره با غربی‌ها نشستیم؟
وی ادامه داد: یقین بدانید غربی‌ها از سر ضعف پای مذاکره حاضر شدند و اقتدار ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در سوریه و عراق در این موضع نقش موثری داشت. مطمئناً هر وقت امریکا و سران کفر از موضع ضعف خارج شوند، مذاکره را ترک کرده و توافق‌نامه‌ها را نیز زیرپا خواهند گذاشت.
این فعال اصولگرا به آیاتی از قرآن کریم در این زمینه اشاره کرد و گفت: بر اساس آموزه‌های قرآن، اگر کفار بر مسلمانان غلبه پیدا کنند، نه دوستی و نه تعهد را نسبت به مسلمانان رعایت نخواهند کرد. امام راحل(ره) اصل مهمی را پیش روی ما قرار داده‌اند با این مضمون که اصل در معامله با سران کفر مبتنی بر بدبینی و تنفر است و ملت‌ها باید اصل را بر دشمنی و فریب‌کاری دولت‌های زورگو با ملت‌ها بگذارند، مگر آن‌که خلاف آن ثابت شود. بنابراین مذاکره کنندگان هسته‌ای خیلی به این کشورها خوش‌بین نباشند.
وی مقاومت را سومین خط قرمز جمهوری اسلامی در مواجهه با دشمنان ذکر کرد و یادآور شد: راه پیروزی ما صرفاً مقاومت است. جنایاتی که در عزه انجام می‌شود و همین امریکا و فرانسه که از قصاب‌های مسلمانان در غزه دفاع‌ می‌کنند، آیا قابل اعتماد هستند؟ مطمئن باشید بدون مقاومت به هیچ جایی نمی‌رسیم.
حجت‌الاسلام نبویان با بیان این‌که امریکا و کشورهای غربی به تعبیر امام راحل(ره) در بربریت به سر می‌برند، اظهار داشت: آمال ما نباید رسیدن به جایی باشد که غرب و امریکا در حال حاضر در آن جایگاه قرار دارند؛ هم‌چنان‌که امام راحل(ره) فرمود، «آنان که هنوز بر این باورند و تحلیل می کنند که باید در سیاست و اصول و دیپلماسی خود تجدیدنظر نماییم و ما خامی کرده ایم و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم و معتقدند که شعارهای تند یا جنگ سبب بدبینی غرب و شرق نسبت به ما و نهایتا انزوای کشور شده است و اگر ما واقعگرایانه عمل کنیم، آنان با ما برخورد متقابل انسانی می کنند و احترام متقابل به ملت ما و اسلام و مسلمین می گذارند، این (سلمان رشدی) یک نمونه است که خدا می‌خواست پس از انتشار کتاب کفرآمیز آیات شیطانی در این زمان اتفاق بیفتد و دنیای تفرعن و استکبار و بربریت چهره واقعی خود را در دشمنی دیرینه اش با اسلام برملا سازد تا ما از ساده اندیشی به درآییم و همه چیز را به حساب اشتباه و سوءمدیریت و بی تجربگی نگذاریم و با تمام وجود درک کنیم که مسأله اشتباه ما نیست، بلکه تعمد جهانخواران به نابودی اسلام و مسلمین است، والّا مسئله فردی سلمان رشدی آن‌قدر برای‌شان مهم نیست که همه صهیونیست‌ها و استکبار پشت سر او قرار بگیرند».
وی در بیان چهارمین خط قرمز نظام به عزت مسلمانان اشاره کرد و گفت: عزت در رابطه با سران کفر نیست. تعجب می‌کنیم که برای رفع تحریم‌ها به دشمنی که چاقو در حلقوم ما گذاشته‌است، امید بستیم تا مشکلات ما را حل کند! این‌کار درست نیست.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق‌نامه ایران و 1+5 اظهار داشت: در این توافق‌نامه بیش از 95 درصد هسته‌ای ما واگذار شده است، در حالی‌که چیز قابل توجهی را به دست نیاورده‌ایم. برخی‌ها آمدن خانم اشتون و جک استراو به ایران را نشانه موفقیت دیپلماسی می‌دانند و می‌گویند که چرا دولت قبلی نتوانسته‌است این کار را انجام دهد؟ این‌ها ارتباط با ظالمین دنیا را گویی افتخار می‌دانند. حال آن‌که در ارتباط با دنیای کفر باید توجه داشت که قرآن کریم موکداً توصیه می‌کند که چیزهایی را نپذیریم که آنها بر مسلمانان مسلط شوند.
وی با بیان این‌که رهبری انقلاب مواضع کاملاً شفاف و مشخصی در موضوع هسته‌ای دارند، تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند مذاکرات هسته‌ای با تأیید رهبری و نظارت جزء به جزء رهبری در حال انجام است، در حالی که ایشان فرموده‌اند که در جزییات مذاکرات هرگز مداخله نمی‌کنند، اما خطوط قرمزی وجود دارد که تیم مذاکره‌کننده موظف به رعایت آنهاست.
حجت‌الاسلام نبویان در پایان به این خطوط قرمز که توسط رهبر انقلاب به صراحت گفته شده، اشاره و خاطرنشان کرد: مساله تحقیق و توسعه در موضوع هسته‌ای، حفظ تشکیلاتی که تخریب آن‌ها برای دشمن امکان‌پذیر نیست و ظرفیت غنی‌سازی از خط قرمزهای اصلی هستند که توسط رهبری صراحتاً اعلام شده و هیچ راهی جز رعایت آنها در مذاکرات ایران و 1+5 وجود نخواهد داشت./9591/پ202/ج
ارسال نظرات