۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۱۳۲۵۵
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

امامزادگان شاخص خراسان شمالی میزبان شب زنده داران لیالی قدر

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برگزاری مراسم های ویژه شب های قدر در حرم مطهر هشت امامزاده شاخص شهرستان های مختلف این استان خبر داد.
حجت الاسلام سهرابي - نشست هماهنگي مراسم شب هاي قدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح سه شنبه در جلسه هماهنگی مراسم های ویژه شب های قدر، اظهار داشت: امسال همزمان با لیالی با برکت قدر، مراسم های ویژه این مناسبت در حرم مطهر هشت امامزاده شاخص شهرستان های مختلف این استان با حضور روحانیان مبلغ و سخنرانان استانی و کشوری برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: در این مراسم ها برنامه هایی نظیر اقامه نماز 100 رکعتی، قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم قرآن به سر، سخنرانی مذهبی، مداحی به مناسبت ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) و ... برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی محل برگزاری مراسم های ویژه شب های قدر در امامزاده های خراسان شمالی را شامل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر ارشد امام رضا(ع)، امامزاده حمزه رضا(ع) و امامزاده غیبی از نوادگان حضرت امام جعفرصادق(ع) در شهرستان شیروان، امامزاده محمد(ع) دلاور آشخانه، امامزاده سیدجعفر(ع) اسفراین، امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت فاروج، امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست شهرستان جاجرم و امامزاده فخرالدین(ع) ایور شهرستان گرمه عنوان کرد.

 

وی در ادامه با بیان این که در این مراسم ها روحانیان مبلغ و سخنرانان استانی و کشوری حضور خواهند داشت، اظهار کرد: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و همزمان با نخستین شب از لیالی بابرکت قدر، در محوری ترین مراسم شب قدر که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد سخنرانی خواهد کرد.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی در شب بیست و یکم ماه رمضان و همزمان با دومین شب از لیالی قدر سخنران محوری در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) حجت الاسلام محمدحسن زمانی از اساتید حوزه علمیه قم خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: در شب بیست و سوم ماه رمضان و آخرین شب از لیالی قدر نیز سخنران محوری در مراسم شب زنده داری در محل حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی اظهار داشت: مراسم های ویژه شب های قدر در امامزاده های شاخص این استان در لیالی قدر از ساعت 21 هر شب آغاز شده و تا ساعت دو بامداد روز بعد ادامه خواهد داشت.

 

وی همچنین با اشاره به این که همزمان با شب های بابرکت قدر محمد قطب الطویل، قاری برجسته مصری نیز در استان خراسان شمالی حضور خواهد داشت و در جمع مردم مؤمن این استان در امامزاده های شهرستان های مختلف به قرائت قرآن می پردازد، افزود: در شب نوزدهم ماه رمضان و نخستین شب قدر با حضور این قاری مصری از ساعت 19 محفل انس با قرآن در محل امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان و بعد از نماز مغرب و عشاء نیز در محل مصلای نماز جمعه مرکز این شهرستان برگزار می شود.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی شب بیست و یکم ماه رمضان و همزمان با دومین شب قدر نیز مراسم انس با قرآن با حضور محمد قطب الطویل، قاری مصری ساعت 19 عصر در جاجرم در محل کارخانه آلومینا و ساعت 21 و 30 دقیقه نیز در سنخواست در محل حرم امامزاده زین العابدین(ع) برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: در شب بیست و سوم ماه رمضان و سومین شب از لیالی قدر نیز مراسم انس با قرآن با حضور این قاری مصری بعد از نماز مغرب و عشاء در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود./9314/پ202/ب

ارسال نظرات