۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۱۳۲۶۳
مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه خبر داد؛

همایش علمی پژوهشی امام رضا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر، 10 شهریورماه سال‌جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود.
رحيمي زنگنه مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر، 10 شهریورماه سال‌جاری همزمان با دهه کرامت در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: علاقه مندان تا تاریخ 20 مرداد ماه سال‌جاری برای ارسال آثار خود به آدرس razavi-ksh@farhang.gov.ir  مراجعه و یا از طریق پست پیشتاز به آدرس کرمانشاه، بلوار شهید بهشتی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اقدام نمایند.

 

رحیمی زنگنه گفت: بازتاب نقش محوری اندیشه‌های اصولی امام رضا(ع) در ادبیات معاصر، جایگاه عرفان عملی امام رضا(ع) در ادبیات معاصر و بازتاب اهمیت فروعات شریعت از نگاه امام رضا(ع) در ادبیات معاصر از جمله موضوعات بخش مطالعات نظری است.

 

وی افزود: بررسی تحول و تطور جایگاه و نقش امام رضا(ع) در ادب منثور معاصر، مقایسه بازتاب فلسفه فکری امام رضا(ع) در ادبیات معاصر قبل و بعد از انقلاب اسلامی، مطالعه و بررسی تطبیقی بازتاب افکار و اندیشه های امام رضا(ع) در ادب معاصر ایران و جهان از دیگر محورهای پژوهشی این همایش به شمار می‌رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: حکمت‌های منثور رضوی در آثار منظوم و منثور معاصر ایران، پیوند فرهنگ رضوی و دفاع مقدس در ادبیات منظوم و منثور معاصر ایران و سیمای حرم رضوی و مشهد مقدس در آیینه ادبیات معاصر ایران نیز در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

رحیمی‌زنگنه به بررسی جایگاه زائران امام رضا(ع) و توجه حضرت به آنان در ادبیات معاصر ایران در این همایش اشاره کرد و بیان داشت: تحلیل، نقد و بررسی فرهنگ و آموزه‌های تربیتی و اخلاقی امام رضا‌(ع) در ادبیات معاصر ایران، سیمای انسان برتر، از دیدگاه امام رضا (ع) و بازتاب آن در ادبیات معاصر ایران، بررسی و پیوند اقوال امام رضا(ع) و تاثیر اجتماعی – سیاسی آن در ادبیات معاصر ایران از دیگر موضوعاتی است که در آن مطرح می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تبیین بازتاب سیمای امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در آیینه ادبیات معاصر ایران و اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی را از اهداف این همایش عنوان کرد.

 

این مسؤول نقد بلاغی اندیشه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... امام رضا(ع) در ادب معاصر قبل و بعد انقلاب اسلامی، تصویرسازی و مضمون‌آفرینی با آموزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ... و اخلاق فردی و اجتماعی امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در ادب معاصر ایران را از دیگر محورهای پژوهش‌های ادبی برشمرد.

 

وی بررسی تحولات محتوایی ادبیات معاصر ایران در زمینه شخصیت و افکار امام رضا (ع)، بررسی شیوه‌های بلاغی توسل به امام رضا(ع) در ادبیات معاصر ایران، شگردهای پردازش مفهوم و ارتباط با مخاطب در ادبیات رضوی معاصر ایران و نقد بلاغی، سبکی و محتوایی ادبیات محلی معاصر کرمانشاه بر اساس تاثیر شخصیت امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در آن را از جمله دیگر محورهای همایش در بخش مطالعات ادبی عنوان کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به اعلام آثار برگزیده همایش در یکم شهریور ماه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: خلاصه مقالات پذیرفته شده در همایش چاپ و منتشر می‌شود.

 

رحیمی‌زنگنه با بیان اینکه مجموعه مقالات برگزیده پس از همایش به‌صورت کتاب چاپ خواهد شد، بیان داشت: از نفرات برگزیده در زمان برپایی همایش تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

 

بر اساس این گزارش، علاقمندان به‌منظور ارسال آثار خود باید چکیده مقاله شامل هدف، روش و برخی یافته‌های مطالعاتی حداکثر در 250 تا 300 کلمه و اصل مقاله با بخش‌های روش تحقیق، مقدمه، عناوین، نتایج، منابع و... تهیه و تنظیم کنند و آ‌ن‌را ترجیحا از طریق Email یا پشت پیشتاز ارسال کنند.

 

همچنین شرکت‌کنندگان در این همایش باید فرم شناسنامه شرکت در همایش شامل مشخصات کامل شناسنامه‌ای، تحصیلات و رشته تحصیلی، یک قطعه عکس 4x3، نشانی کامل پستی، شماره تماس ثابت و همراه و در صورت امکان نشانی الکترونیکی را به همراه مقالات خود ارسال کنند.

 

چکیده و اصل مقاله باید با فونت BZAR قلم 13 در محیط WORD2007 نوشته شود و همچنین شیوه ارجاع بر اساس (نام خانوادگی، سال انتشار، صفحه) باشد.

 

شرکت‌کنندگان توجه داشته باشند که آثار ارسالی به همایش نباید در دوره‌های قبلی جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا‌(ع) حائز رتبه یا برگزیده شده باشند.

 

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به‌منظور آگاهی از چگونگی نحوه ارسال آثار، سوالات خود را از طریق شماره تلفن‌های 8238380- 8238374 و 8238402 و یا با سامانه پیامکی 100030831 با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در میان بگذارند./967/د102/ب

ارسال نظرات