۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۱۳۳۲۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

درک حقیقت شب های قدر سبب تعالی و تکامل انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد تا شب های قدر را به نحو درستی درک کند و به عظمت آن پی ببرد، افزود: باید سطح درک و فهم خود را نسبت به تعالیم والای دینی بالا ببریم و سعی کنیم از شب های قدر استفاده شایسته ای را داشته باشیم که ثمرات گرانقدری برای زندگی انسان دارد.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن شب های قدر گفت: شب های قدر فرصتی ارزنده و والا در راستای تقرب به خداوند منان و عبادت و بندگی نسبت به حضرت حق است که باید بهره شایسته ای از آن داشته باشیم.


وی با بیان این که شب های قدر از فضیلت بسیاری برخوردار است که انسان باید درراستای درک آن همت شایسته ای از خود داشته باشد، بیان داشت: یک شب می تواند آن قدر به انسان استعداد دهد که به اندازه هزار ماه ارزش داشته که اگر نتوانیم نشان می دهد اعمال و صداقت ما مشکل دارد. 


حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد تا شب های قدر را به نحو درستی درک کند و به عظمت آن پی ببرد، افزود: باید سطح درک و فهم خود را نسبت به تعالیم والای دینی بالا ببریم و سعی کنیم از شب های قدر استفاده شایسته ای را داشته باشیم که ثمرات گرانقدری برای زندگی انسان دارد. 


وی با بیان این که فرصت هایی در زندگی انسان وجود دارد که او می تواند با تمسک و توسل به آن به تعالی و تکامل دست پیدا کند، گفت: شب های قدر بهترین فرصت برای تقرب به خداوند منان است که انسان باید در تلاش باشد تا استفاده لازم را از این شب ها برده و ره توشه والایی برای زندگی خود فراهم آورد.


امام جمعه آمل با بیان این که همه مردم باید در تلاش باشند تا در شب های قدر به نحو درستی آن را درک کنند و از موقعیت گرانقدر این شب ها که سفارش فراوانی نسبت به آن شده است استفاده داشته باشند، ادامه داد: باید سطح درک و فهم خود را نسبت به تعالیم دینی بالا ببریم و سعی کنیم از شب های قدر استفاده شایسته ای داشته باشیم.


 عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: انسان می تواند در این شب ها با عبادت های خالصانه و پاک سبب گشوده شدن درهای رحمت الهی به سوی خود شود و همواره مورد لطف و بخشش حضرت حق قرار گیرد.


وی با تاکید بر این که ماه رمضان بهترین فرصت برای بخشش گناهان و رسیدن به تعالی و تکامل است، ادامه داد: انسان باید در تلاش باشد تا از لحظه های نورانی این ماه ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کند که سراسر لحظه های روزه داری و شب های به عنوان نعمتی ارزنده از سوی خداوند منان بوده که برای ما تدبیر کرده است.


حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که ماه رمضان فرصتی شایسته برای حرکت به سوی خداوند منان است که انسان باید قدر آن را بداند، گفت: باید از فرصت های ارزنده و گرانقدر این ماه به منظور خودسازی و زدودن زنگار گناهان از دل ها تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در این ماه گرانقدر برای خودسازی خود گام بردارد، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با ایمانی والا و اهتمامی ارزنده به سوی پروردگار متعال حرکت کرده و زمینه رضایت حضرت حق را کسب کند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات