۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۱۳۳۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد:

شب قدر موعد نزول انوار رحمانی بر جان های روحانی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با تأکید بر استفاده از فرصت ارزشمند لیالی قدر، گفت: شب قدر موعد نزول انوار رحمانی بر جان های روحانی افرادی است که با قصد تقرب به سوی بارگاه باری تعالی چشم دوخته اند.
حجت الاسلام روحاني نيا مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صبح چهارشنبه در نشست ستاد شؤون فرهنگی استان اظهار داشت: همانند سال های گذشته مراسم های ویژه شب های قدر در بیش از هزار و 100 مسجد روستایی و شهری خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی که دبیر ستاد شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی نیز هست، با اشاره به حضور روحانیان مبلغ و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در این مراسم ها، افزود: ویژه برنامه های لیالی بابرکت قدر با حضور 900 مبلغ روحانی اعزامی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان برگزار می شود.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا برنامه های شب زنده داری لیالی سه گانه قدر در مساجد و اماکن مذهبی استان خراسان شمالی از ساعت 21 این سه شب آغاز می شود و تا بامداد روز بعد ادامه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: در این شب ها با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، علما و روحانیان و سخنرانان شاخص، ائمه جمعه و مداحان برگزیده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مساجد و مصلا‌های این استان در جمع شب زنده داران حضور داشته و به ایراد سخنرانی مذهبی و اجرای مداحی می پردازند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با اشاره به عظمت و منزلت شب قدر، لیالی قدر را فرصت ذی قیمتی برای ارتقای معرفت دانست و اظهار کرد که مؤمنان می توانند در این شب ها با اتصال بیشتر به درگاه الهی، خود را برای یک سال آینده بیمه کنند.

 

وی با بیان این که لیالی قدر موعد تحول روح و جان انسان است، اضافه کرد: در این شب ها آینده ما برنامه ریزی می شود و به همین دلیل نیز مناسب ترین اقدام در شب های قدر تقرب بیشتر به بارگاه باری الهی برای پیش گرفتن مسیر سعادت است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا افزود: باید در شب های قدر هدف اصلی زندگی خود را کسب رضایت الهی قرار دهیم تا خداوند نیز در این مسیر یاری گر ما باشد و زمینه سعادت دنیوی و اخروی ما را فراهم کند.

 

وی با یادآوری این که فضیلت شب قدر بسیار بالا است به گونه ای که خداوند در قرآن آن را برابر با هزار ماه توصیف کرده است، بر احیا و شب زنده داری مؤمنان در این شب ها تأکید کرد و گفت: باید سعی کنیم در لیالی قدر با شب زنده داری و توسل به قرآن و ائمه اطهار، نهایت استفاده را از این فرصت گرانبها داشته باشیم.

 

به گفته وی شب قدر به اندازه عمری طولانی ارزش و اهمیت دارد چرا که قرآن به عنوان یگانه کتاب کامل هدایت بشر در این شب نازل شده و خداوند نیز همه مقدرات انسان در یک سال آینده را در این شب تعیین می کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با تأکید بر استفاده از فرصت ارزشمند لیالی قدر، اظهار داشت: شب قدر موعد نزول انوار رحمانی بر جان های روحانی افرادی است که با قصد تقرب به سوی بارگاه باری تعالی چشم دوخته اند و شایسته است همه قدر این فرصت ذی قیمت را بدانند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات