۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۱۳۳۸۰

ویژه برنامه شب های قدر در مصلای اعظم تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم در مصلاها و مساجد سراسر استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.
شب قدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه احیای شب قدر از ساعت 22 با حضور آیات مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در مصلای اعظم تبریز برگزار می شود.

 


بنابر این گزارش، درهای مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز از ساعت 22 برای حضور مؤمنان گشوده می شود و اتوبوس های شرکت واحد تبریز و حومه نیز برای رفاه حال مردم پس از پایان مراسم آنان را به مسیرهای مختلف منتقل می کنند.

 


این مراسم  همچون سال‌های گذشته با حضور اقشار مختلف  مردم مؤمن، متدین و شب‌زنده‌دار تبریز، با قرائت قرآن آغاز و با زمزمه دعای جوشن کبیر، سخنرانی مذهبی از سوی یکی از علمای برجسته حوزوی همچنین توزیع نذورات مردمی ادامه خواهد یافت.

 


همچنین ویژه برنامه معنوی لیالی قدر در مساجد محوری و مسجد جامع تبریز با حضور طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان، دانش آموزان، دانشجویان و افشار مختلف مردم به همت هیأت امنای مسجد جامع و هیأت انصارالحسین تبریز در شب های 21 و 23 ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

 


گلزار شهدای وادی رحمت تبریز نیز امشب میزبان خانواده های شهدا و ایثارگران است، طبق روال سال‌های گذشته هیأت شهدای گمنام متولی برگزاری مراسم شب های قدر در حسینیه گلزار شهدای وادی رحمت است، حضور عموم مردم مؤمن و متدین و احیاگران شب نوزدهم ماه مبارک در این مراسم آزاد است.

 


مسجد جامع تبریز که در جوار حوزه علمیه طالبیه قرار دارد، نیز همه ساله میزبان خیل کثیری از مؤمنان شب‌زنده‌دار است، استقبال عموم از این مراسم به حدی است که متولیان این مسجد مجبور به گشایش رواق‌های جانبی این مسجد می کنند، مراسم شب های قدر در مسجد جامع تبریز از سوی هیأت انصار الحسین و با مداحی حاج مهدی خادم آذریان برگزار می شود.

 


مسجد حاج احمد خیابان امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام دادیزاده، مسجد شهید مدنی(شکلی) با سخنرانی حجت الاسلام جواد باقری بنابی، حسینیه پنج تن آل عبا حکم آباد با سخنرانی حجت الاسلام برگی، مسجد فاطمه زهرا خیابان ورزش با سخنرانی حجت الاسلام عالی و مسجد صاحب الزمان(عج) خیابان عباسی با سخنرانی حجت الاسلام امجدی میزبان شب‌زنده داران خواهند بود.

 


همچنین هیأت وارثان شاهد تبریز که به همت فرزندان و خانواده های شهدای تبریز راه اندازی شده است، مراسم پرفیض شب های قدر را با حضور آحاد مردم در مسجد آیت الله شهیدی برگزار می کند، در این مراسم با تدارک سحری به همت فرزندان شاهد، از خیل حاضران و مردم پذیرایی می شود.

 


مساجد تاریخی تبریز نیز این شب ها میزبان خیل کثیری از مؤمنان خواهند بود، بنابر اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی قرار است، ویژه برنامه های شب های قدر در طول ماه مبارک رمضان در مسجد تاریخی کبود(فیروزه جهان اسلام) برگزار شود.

 


بنابر این گزارش، مراسم نورانی احیای لیالی پر فیض قدر با حضور اساتید، دانشجویان و مردم مؤمن تبریز، مانند سال‌های گذشته در مسجد دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد این مراسم از ساعت 22:30 شروع  و با برگزاری مراسم ادعیه، مداحی و سخنرانی کذهبی پیگیری خواهد شد.

 


سخنران شب اول قدر آیت الله مؤیدی، سخنران شب بیست و یکم حجت الاسلام دکتر روحی و سخنران شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان حجت الاسلام اصغری از اساتید حوزه و دانشگاه است، شرکت عموم مردم در ویژه برنامه های مسجد دانشگاه تبریز آزاد است.

 


شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اعلام کرد: به منظور دسترسی راحت به ناوگان حمل و نقل عمومی در شب های قدر و رفاه حال شهروندان، اتوبوس های شرکت واحد تبریز به صورت فوق العاده در مسیر های تعیین شده به ارائه خدمات خواهند پرداخت، بر این اساس، خدمات رسانی اتوبوس های شرکت واحد بعد از اتمام مراسم از مصلای اعظم امام خمینی(ره) انجام خواهد گرفت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات