۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۱۳۳۹۴
حجت الاسلام رفیعی تبیین کرد؛

3 خدمت آیت‌الله گلپایگانی برای رد 3 شبهه اعتقادی

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: حضرت آیت‌الله گلپایگانی با چاپ تعداد زیادی قرآن در انتشارات دارالقرآن و پخش آن در سراسر دنیا به مدعیان نشان داد که شیعه مؤمن به اسلام و قرآن کریم است.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی،‌ استاد حوزه و دانشگاه همزمان با هیجدهمین روز از ماه مبارک رمضان در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به آیات سوره حدید گفت: تمام هستی، امکانات و ثروت‌ها متعلق به خداوند متعال است.

وی ادامه داد: خدا برای تحریک مردم برای انفاق کردن می‌فرماید «انفاق کنندگان قرض دهندگان به خدا هستند که چند برابر آن را به او می‌دهیم»، امام سجاد(ع) وقتی به فقیری صدقه می‌دادند دستش را نیز می‌بوسیدند و می‌فرمودند «این صدقه نخست به دست خدا می‌رسد».

گفت‌وگو میان جهنمیان و بهشتیان در صحرای محشر

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند «خدا به سبب نیاز از کسی قرض نمی‌گیرد بلکه با گرفتن این قرض برای افراد منت می‌گذارد».

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن به بررسی گفت‌وگو میان مؤمنان و کفار در صحرای محشر پرداخت و اظهار داشت: جهنمی‌ها وقتی گرفتار عذاب و تاریکی می‌شوند از خدا، مؤمنان، فرشتگان جهنم و رهبران خود کمک می‌طلبند.

وی افزود: در آیات آمده «مؤمنان در روز قیامت نورانی بوده و فرشتگان به آن‌ها برای داخل شدن به بهشت جاویدان تبریک می‌گویند»، منافقان می‌گویند صبر کنید تا از نور شما بهره ببریم که مؤمنان جواب می‌دهند این نور را باید از دنیا بیاورید.

هفت هدیه الهی برای شیعیان

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به آیه «یَوْمَ تَرَ‌ى الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ یَسْعَىٰ نُورُ‌هُم بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَبِأَیْمَانِهِم بُشْرَ‌اکُمُ الْیَوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِ‌ی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ‌ خَالِدِینَ فِیهَا ۚ ذَٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ» اظهار داشت: پیامبر(ص) پس نزول این آیه به امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند «یا اباالحسن می‌خواهی خوشحالت کنم»، امام علی(ع) می‌فرمایند بفرماید آقا جان.

وی ادامه داد: نبی‌اکرم(ص) می‌فرمایند «جبرئیل به من خبر داد که خدا به شیعیان تو هفت هدیه می‌دهد، در هنگام جان دادن عزرائیل بر آن‌ها آسان می‌گیرد، در قبر مؤنس دارند، در تاریکی‌ها قبر، برزخ و قیامت نور دارند، در قیامت امنیت دارند، در هنگام میزان با قست برخورد می‌‌کنند، از صراط عبور کرده و قبل از همه به بهشت وارد می‌شوند».

تفاوت میان محب و شیعه چیست

حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر این‌که میان شیعه و محب تفاوت وجود دارد، بیان داشت: شیعه دارای اعتقاد و باور خالص بوده و عمل او همانند عمل ائمه اطهار(ع) است و محب به فرد دوستدار گفته می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایات به بیان راه‌های نورانی شدن فرد در قیامت پرداخت و خاطرنشان کرد: در روایات آمده «ظلم نکردن به دیگران، خوردن لقمه حلال، قرائت قرآن، شهادت حق دادن و خواندن نماز شب سبب نورانی شدن قلب، روح و جان فرد می‌شود».

وی ادامه داد: نماز و گریه شب نورانیت می‌آورد؛ محبت امام علی(ع) اشک بر امام حسین(ع) محبت اهل‌بیت(ع) و زیارت این بزرگواران سبب نوارنیت فرد می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: از صدا و سیما باید به سبب پخش برنامه‌های مختلف قرآنی از مساجد و مکان‌های معنوی تقدیر و تشکر کرد.

سه خدمت مهم آیت‌الله گلپایگانی برای رد سه ادعا درباره اعتقاد شیعیان به قرآن

وی یادآور شد: آموزش و روان‌خوانی قرآن بسیار مهم بوده و باید مردم به ویژه جوانان به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند؛ در گذشته برخی‌ها بر ما ایراد می‌گرفتند که شما به قرائت و تلاوت قرآن اهمیت نداده و حافظان قرآن کم دارید، قرآن شما با قرآن ما متفاوت است، مرحوم آیت‌الله گلپایگانی در رد این ادعاها سه کار مهم کردند.

حجت‌الاسلام رفیعی بیان داشت: این مرجع تقلید با چاپ تعداد زیادی قرآن در انتشارات دارالقرآن و پخش آن در سراسر دنیا به مدعیان نشان داد که قرآن شیعه با قرآن‌ها دیگر تفاوت ندارد؛ همچنین آیت‌الله گلپایگانی برای افزایش تعداد قاریان رسما در درس خارج خویش اعلام کردند هر فردی حفظ قرآن کند شهریه می‌دهم هر چند طلبه نباشد.

وی افزود: آیت‌الله گلپایگانی برای آموزش و بهتر شدن روان‌خوانی قرآن نیز تعداد زیادی از طلاب را به مساجد فرستاد.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند «اگر فردی به دیگران ظلم نکرده و چهل روز لقمه حلال بخورد خدا قلب او را نورانی کرده و حکمت را بر زبانش جاری می‌سازد».

شب‌های قدر را به انجام کارهای لغو و بیهود نگذرانیم

وی ادامه داد: غیبت کردن و دروغ گفتن از مصادیق ظلم در حق خود فرد است، ظلم حق الناس است، البته بالاترین ظلم کشتار مردم بی گناه غزه از سوی رژیم صهیونیستی است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر قدر دانستن شب‌های قدر گفت: شب‌ قدر به اندازه 83 سال محسوب می‌شود، در این شب‌ها فرشتگان مهمان زمین بوده و فوج فوج به زمین می‌آیند.

وی یادآور شد: شب‌های قدر برای ایجاد تحول، تغییر و رسیدن آسان به مقصد هستند، در این شب‌ها نباید در جلسات بیهود و لغو شرکت کرد چه برسد به مجالس گناه، اهل‌بیت(ع) برای درک شب قدر دعا می‌کردند، در این شب‌ها سعی کنیم در مسجد احیا بگیریم، چرا که مسجد موضوعیت داشته و دعای جمع بهتر مستجاب می‌شود./993/پ201/س

ارسال نظرات