۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۱۳۳۹۹
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت:

توجه به روح نماز بزرگ‌ترین عامل تسهیل امور در نظام اداری است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، گفت: توجه به کیفیت و روح نماز که همان تعبد الهی است بزرگ‌ترین عامل تسهیل امور در نظام اداری است.
حجت الاسلام قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت امروز در جلسه شورای اقامه نماز استانداری، با تأکید بر این‌که صلاح و فلاح جامعه در گرو توجه به نماز است، اظهار داشت: اگر فرهنگ اقامه نماز اول وقت در ادارات رایج شود، نگرش کارمندان به کار مردم نیز با رویکرد خدمت به خلق خواهد بود.

 


وی با بیان این‌که در سیستم اداری مبتنی بر دین، توجه به اقامه نماز و اسرار و آداب نماز بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، خاطرنشان کرد: توجه به کیفیت و روح نماز که همان تعبد الهی است بزرگترین عامل تسهیل امور در نظام اداری است.

 


مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت گفت: قرآن کریم، نماز را کارخانه انسان‌سازی و درمان همه مشکلات فردی و اجتماعی معرفی می‌کند و دغدغه مدیران نظام اسلامی با توجه جدی به ترویج فرهنگ نماز تحقق می‌یابد.

 


حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: دعوت به نماز، دعوت به رستگاری است و تعطیلی کار در وقت نماز در واقع تبلیغ دین و رشد معنویت در یک جامعه است، ادارات دولتی همواره در منظر دید عموم قرار دارند، پس چه بهتر است که کارمندان عزیز با شرکت فعال در برنامه های ملی مذهبی در ارتقای این فرهنگ والا نقشی بسزا داشته باشند.

 


وی با تأکید بر این‌که صاحبان اندیشه و بیان باید با پرداخت جذاب و هنری به این مقوله موجب ترویج فرهنگ نماز در جامعه شوند، گفت: کیفیت بخشیدن به نماز جماعت اول وقت در ادارات دولتی، ترویج و همگانی کردن آن از وظایف مؤمنان، مسؤولان و عموم کارمندان است.

 


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که تک‌تک مفاهیم نماز انسان‌ساز است، اظهار داشت: اگر به روح واقعی نماز توجه کرده و آن را حاکم کنیم بسیاری از مشکلات به خودی خود حل خواهد شد، چرا که نمازگزار واقعی نسبت به وظیفه شرعی و سازمانی خود احساس مسئولیت و تعهد دارد.

 


وی با بیان این‌که اقامه نماز در همه ادارات مهم است، افزود: اگر بحث اقامه نماز در استانداری به خوب
ی مدیریت شود، تأثیرات مثبت آن را در سایر سازمان‌ها نیز مشاهده خواهیم کرد، لذا شورای اقامه نماز استانداری باید تقویت شود. توجه به بحث اقامه نماز یکی از مهم‌ترین ملاک‌های ارزیابی مدیران استان است.

 


جبارزاده با اشاره این‌که هیچ محدودیتی برای حمایت از بحث اقامه نماز نداریم و خود را مسؤول تقویت ستاد اقامه نماز می‌دانیم، خاطرنشان کرد: رویکرد ستاد اقامه نماز استان در ترویج فرهنگ نماز در مدارس مؤثر است، حضور روحانیان در مدارس برای ارتباط دانش‌آموزان با مفاهیم عالی اسلامی نیز مورد تأکید است.

 


همچنین اسدالله ضیایی، رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در سخنانی برگزاری نشست‌های آموزشی برای مادران، مربیان، دانش‌آموزان و دانشجویان، تشکیل گروه‌های یاوران نماز در سطح محلات و مدارس، برگزاری کلاس‌های آموزشی مروجان نماز و بررسی وضعیت نماز در سازمان‌ها و ادارات را از جمله فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان برشمرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات