۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۱۳۴۱۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

شب‌های قدر موعد استجابت دعا‌ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با بیان این که شب‌های قدر موعد استجابت دعا‌ها است که باید با حضور گسترده در مساجد قلب‌هایمان را از ناپاکی‌ها دور کنیم، گفت: شب قدر فرصتی برای تعیین تقدیر انسان ها است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری امروز در جمع روزه داران بهشهر با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر گفت:  باید در این شب ها که شب و روز اجابت دعا و استغفار است برای همگان طلب غفران کنیم و سعادت جامعه را بطلبیم.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که دعا در حق دیگران و مسلمانان از جمله مواردی است که نباید در این شب و روز به فراموشی سپرده شود، یادآور شد: شب قدر شب با برکتی است که به اندازه یک عمر طولانی ارزش و اهمیت دارد و قرآن کریم این کتاب آسمانی در شب قدر نازل شده و همه مقدرات انسان در آن به ثبت می‌رسد.

 

وی ادامه داد: امام باقر (ع) فرمودند: «هر کس شب قدر را احیاء بگیرد گناهش آمرزیده می‌شود اگر چه گناهانش به تعداد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و پیمانه‌های دریا باشد».

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری گفت: هیچ شبی را نمی توان در میان شب های سال یافت که عظمتی هچون شب قدر داشته باشد، ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

 

وی ادامه داد: هر گونه تحولی یک بستر مناسب می خواهد که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان این فرصت را به همه بندگان خود داده است، شب‌های قدر موعد استجابت دعا‌ها است که باید با حضور گسترده در مساجد قلب‌هایمان را از ناپاکی‌ها دور کنیم.

 

امام جمعه بهشهر اظهار داشت: خدای تعالی در شب قدر حوادث یکسال را یعنی از آن شب تا شب قدر سال آینده را تقدیر می‏نماید به طوری که زندگی و مرگ، رزق، سعادت و شقاوت را مقدر می‏سازد.

 

وی گفت: همه ما باید شرایط را برای رقم زدن بهترین سال در این شب برای خود فراهم کنیم تا سعادت و نیک بختی شامل حال ما شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری استجابت دعا را نیازمند بسترسازی مناسب دانست و اظهار داشت: دعا زمانی موثر است که زمینه استجابت دعا در انسان ها فراهم شود در واقع زمانی توبه ما پذیرفته می شود که زمینه پذیرش توبه را در خود ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری ادامه داد: لازمه توبه و زمینه استجابت دعا این است که نسبت به گذشته و اشتباهات خود آگاهی پیدا کنیم و برای جبران آن تلاش کرده و پشیمانی قلبی نسبت به آنچه رخ داده داشته باشیم.

 

وی شب های قدر را بهترین فرصت برای توبه به در گاه خدا و استجابت دعا دانست و اظهار داشت: قرآن مجید شب قدر را معادل با هزار ماه دانست یعنی فضیلت این شب برابر با هزار ماه است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات