۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۲۱۳۴۵۲
کارشناس مسائل منطقه:

صهیونیست ها نگران انتفاضه سوم هستند/ گنبد آهنین نمی تواند امنیت اسرائیل را تامین کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد غرب آسیا با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی به شدت از شکل گیری انتفاضه سوم در فلسطین اشغالی نگران و هراسان است، گفت: سامانه گنبد آهنین دیگر قادر به تامین امنیت صهیونیست ها نیست.
مسعود اسداللهي کارشناس امور غرب آسيا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود اسداللهی کارشناس امور غرب آسیا در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بیگناه این منطقه محاصره شده را محکوم کرد.
 
وی با بیان این که در این جنگ تحول بسیار مهمی در مقایسه با جنگ های قبلی اتفاق افتاده، گفت: گروه های مقاومت اسلامی دشمن را غافلگیر کرده اند، کیفیت موشک ها و حجم آتش به کار گرفته نیز در مقایسه با نبرد 22 روزه متفاوت است.
 
اسداللهی بیان کرد: در پی ناکامی رژیم صهیونیستی رسوایی بزرگ برای دستگاه اطلاعاتی اسرائیل بوجود آمده و اختلاف های بزرگی در بین شان ایجاد شده است که برخی از این اخبار نیز در رسانه های گروهی انتشار یافت.
 
گنبد آهنین دیگر نمی تواند امنیت شهرک های صهیونیست نشین را تامین کند
وی اضافه کرد: عملیات دریایی زمینی که تکاوران حماس انجام دادند اوج غافلگیری برای رژیم صهیونیستی بود و این تاثیر خود را از نظر نظامی و روانی روی صهیونیست ها گذاشته شده است.
 
وی با تشریح شرایط جغرافیایی سرزمین های اشغالی یادآورشد: رژیم صهیویستی عملا جز غزه به جایی نمی تواند حمله کند، البته هر دفعه که حملات انجام شده توان گروه های مقاومت بالاتر رفته است و در این حمله نیز این مساله را شاهد هستیم.
 
مسعود اسداللهی با بیان این که در این دوره برد موشک های مقاومت بالاتر رفته و گنبد آهنین اسرائیل کارآیی خود را از دست داده است، گفت: سامانه گنبد آهنین توان ردگیری و رهگیری حجم تعداد بالای موشک هایی که همزمان شلیک می شود را ندارد.
 
95 درصد قربانیان حملات صهیونیست ها غیر نظامی هستند
وی با اشاره به این نکته که 95 درصد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را غیر نظامیان تشکیل می دهند و این مساله نشانه شکست صهیونیست ها در دنبال کردن برنامه های شان است، گفت: در این جنگ صهیونیست ها هیچ چهره شاخص و اصلی حماس را نتوانستند به شهادت برسانند و عملا مردم غیر نظامی هدف قرار می گیرند و آنها حتی نتوانسته اند مکان های نظامی را هدف قرار دهند.
 
اسداللهی با بیان این که این مساله برای اسرائیلی ها شکستی تاریخی است، گفت: برکناری معاون وزیر جنگ اسرائیل مؤیدی بر این مساله است و آنها جرات آغاز حمله زمینی را ندارند چراکه شکست سختی در انتظار آنها خواهد بود.
 
وی سکوت دولت های عرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی را مایه شرمساری توصیف و با محکوم کردن آن، تاکید کرد: کشورهای عربی به جای حمایت از مقاومت به دنبال توطئه هستند؛ برای اولین بار در تاریخ بدون این که با دو طرف مذاکره کنند به دنبال تحمیل طرح به اصطلاح آتش بس به گروه های مقاومت هستند و طبیعی است که حماس و گروه های فلسطینی آن را نپذیرند.
 
طرح مصر آتش بس نیست بلکه تسلیم گروه های مقاومت در برابر صهیونیست ها است
این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: این طرحی که از سوی مصر ارائه شده در واقع آتش بس نیست بلکه طرح تسلیم است و گروه های فلسطینی آن را نمی پذیرند.
 
وی درباره تبدیل انتفاضه سنگ به موشک و ناکامی ارتش مجهز رژیم صهیونیستی در برابر گروه های مقاومت، تصریح کرد: بعد از اتفاقاتی که در نبردهای مختلف انجام شد، نوعی تبادل تجارب بین گروه های مقاومت انجام می شود و حزب الله انتقال تجارب خوبی در این راستا داشته است و الان شاهد نتایج آن هستیم.
 
اسداللهی استفاده از پهبادها از سوی گروه های مقاومت را پیروزی دیگر برای فلسطینی ها ارزیابی کرد و گفت: در هر فاصله ای بین جنگ ها گروه های مقاومت کیفیت کار خود را بالا برده اند و این بسیار حایز اهمیت است.
 
کارشناس مسائل منطقه گفت: به علت انحراف بیداری اسلامی از مسیر اصلی غفلت کاملی از سوی جهان عرب نسبت به فلسطینی ها صورت گرفته است و الان متاسفانه مردم غزه در محاصره کامل هستند، اما با این وجود دستاوردهای خوبی را بدست آورده اند.
 
قدرت رژیم صهیونیستی در ضعف اعراب بوده است
اسداللهی بیان کرد: اسرائیلی های هرچند ارتش و دستگاه جاسوسی قوی دارند اما همواره قدرت اسرائیل در ضعف عرب ها بوده است.
 
وی بیان داشت: الان گروه های مقاومت با حجم کم خود پیروزی های بزرگی به دست می آورند و اگر تحول ریشه ای در جهان عرب ایجاد شود به راحتی می توانند با اسرائیل مقابله کنند اما متاسفانه چنین روحیه ای در جهان عرب نیست.
 
تحولات میدانی سوریه نشان دهنده قدرت دوباره جریان مقاومت در منطقه است
اسداللهی تحولات سوریه و شکست جریان های تکفیری و تروریستی را نشان دهنده قدرت دوباره جریان مقاومت در منطقه دانست و گفت: این مساله به طور حتم به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود.
 
وی درباره جریان های تکفیری و سکوت آنها در قبال کشتار مردم مظلوم غزه که اهل سنت هستند نیز اظهار داشت: همزمان با حمله صهیونیست ها به غزه و کشتار غیر نظامیان، مجروحان گروه های مسلح تروریستی در سوریه در بیمارستان هایی در سرزمین های اشغالی مداوا می شوند و این نکته ای است که باید به آن توجه کرد.
 
کارشناس ارشد امور غرب آسیا افزود: الان بخشی از جولان در تصرف گروه های مسلح تروریستی است و آنها به راحتی می توانند با شلیک یک خمپاره شهرک های صهیونیست نشین را هدف قرار دهند اما حتی در این مدت یک تیر کلاشینکف نیز شلیک نشده است.
 
گروه های تکفیری به تنها مساله ای که ربط ندارند جهاد است
وی گفت: این گروه های به اصطلاح جهادی تنها ربطی که ندارند به مساله جهاد است، دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل روی اینها سیطره دارند؛ آنها حتی یک بیانیه نیز در محکومیت جنایات صهیونیست ها صادر نکرده اند.
 
کارشناس مسائل و تحولات خاورمیانه اضافه کرد: جالب است وقتی که در شبکه های اجتماعی از گروهک داعش پرسیده شده که چرا به فلسطینی ها کمک نمی کنید گفته اند اولویت در جنگ با مرتدین و منافقین هست نه با اهل کتاب و با این توجیهات بچه گانه و غیر قابل پذیرش رسوایی خود را نمایان کرده و نشان داده اند دست شان در دست آمریکا و اسرائیل هست و حکام مرتجع عرب نیز چنین وضعیتی دارند.
 
امیدواریم حماس از اشتباهات خود درس بگیرد
اسداللهی با بیان این که گروه حماس اشتباهاتی ظرف سه سال گذشته مرتکب شد که امیدواریم این اشتباهات را جبران کنند، گفت: بنا بر آشتی ملی صورت گرفته، حماسی ها قدرت و سیطره سیاسی در غزه را تحویل تشکیلات خودگردان داده اند و صهیونیست ها می خواستند حماس را تضعیف کنند.
 
وی با تاکید بر این که اسرائیلی ها نگران انتفاضه سوم در فلسطین هستند، تصریح کرد: خوشبختانه حماسی ها الان دوباره به صحنه مقاومت بازگشته اند و البته باید از اشتباهات خود درس بگیرند و بدانند سرنوشت شان در نزدیکی به کشورهایی مثل قطر و عربستان نیست و بهتر است که از محور مقاومت در منطقه جدا نشوند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات