۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۷
کد خبر: ۲۱۳۴۶۴
کارشناس امور تربیتی:

فرزند صالح سرمایه‌ای ماندگار برای والدین است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور تربیتی، گفت: سرمایه های مادی از بین می روند، اما فرزند صالح سرمایه ای ماندگار است که برکات فراوانی برای والدین به همراه دارد.
فرزند صالح سرمایه‌ای ماندگار برای والدین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسینی مطلق، کارشناس امور تربیتی، شب گذشته در سلسله نشست های «دین، نشاط، زندگی» که با عنوان پرورش دینی فرزندان، در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ائمه اطهار(ع)، به عنوان انسان های کامل، بهترین الگو برای فرزندان محسوب می شوند.

 

وی اظهار کرد: فرزندان امانت هایی هستند که خداوند به ودیعه گذاشته است، امام سجاد(ع) می فرمایند: فرزندان سه حق به گردن والدین دارند؛ والدین باید نام نیکو برای آنها انتخاب کنند، آنها را تربیت کرده و قرآن به آنها تعلیم دهند.

 

حجت الاسلام حسینی مطلق گفت: تربیت در کودکی مانند نقش روی سنگ حکاکی شده، پایدار و محکم باقی می ماند؛ چرا که اگر تربیت فرزند از کودکی آغاز شود، درون سازی در او ایجاد می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فرزندان، ارزشمندترین سرمایه های والدین هستند، ابراز کرد: سرمایه های مادی از بین می روند، اما فرزند، سرمایه ای است که ماندگار است، لذا اگر فرزند به نحو احسن تربیت شود، برکات فراوانی دارد که والدین از آن بهره مند می شوند.

 

این کارشناس امور تربیتی گفت: اسامی ائمه اطهار(ع)، بهترین و ناب ترین اسامی هستند که می توانیم برای فرزندان خود انتخاب کنیم، چرا که روانشاسان تربیتی اعتقاد دارند، نام در روح و روان فرزند اثر می گذارد، از این رو نام های ائمه معصومان(ع) سبب می شود تا فرزند، به سوی معنویات جذب شود.

 

وی با اشاره به آیه «لم تقولون ما لا تفعلون،چرا چیزی را که انجام نمی دهید، می گویید!»، اظهار کرد: والدین برای فرزندان الگو محسوب می شوند، از این رو فرزندان آن گونه که ما دوست داریم تربیت نمی شوند، بلکه آن گونه که رفتار می کنیم، تربیت می شوند.

 

حجت الاسلام حسینی مطلق گفت: دوره جوانی، مقطع بحرانی و حساسی برای فرزند است، از این رو می بایست به او شخصیت داده و در تربیت سخت گیری اعمال نکنیم، بلکه میانه رو باشیم و در قبال کارهای مثبت، او را مورد تشویق قرار دهیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: انتخاب الگوی مناسب از دیگر وظایف والدین است، الگو می بایست مناسب، کامل و بی عیب باشد، از این رو ائمه اطهار(ع)، به عنوان انسان های کامل، بهترین الگو برای فرزندان محسوب می شوند.

 

این کارشناس امور تربیتی گفت: نظارت بر دوست یابی فرزندان، از جمله نکات تربیتی است که باید به آن توجه کرد، از این رو دوستی برای فرزند خود انتخاب کنید که خیرخواه و عاقل باشد؛ چرا که دوست بر روی انسان اثر می کند و انسان عاقل، هیچ گاه گمراه نشده و به خطا نمی رود.

 

حجت الاسلام حسینی مطلق ابراز کرد: گاهی فرزندان تصور می کنند که والدین نسبت به آنها بی اعتماد هستند، از این رو بر کارهای آنها نظارت می کنند، این تصور اشتباه است، چرا که پدر و مادر نگران فرزندان هستند، از این رو نقش نظارتی و  ارزیابی دارند.

 

وی خطاب به والدین گفت: اگر وعده ای به فرزند می دهید، به آن عمل کنید، چرا که پدر و مادر به منزله تکیه گاه برای فرزند محسوب می شوند و زمانی که آنها خلف وعده می کنند، اعتماد فرزند از آنها سلب می شود./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات