۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۱۳۵۴۵
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

شب قدر ریشه در تاریخ بشریت دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، گفت: شب های قدر ابتکار مسلمانان و آورده دین مبین اسلام نیست بلکه این ایام از نخستین روزهای خلقت بشر وجود داشته است.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: نخستین مخلوق خداوند حضرت آدم (ع) در شب قدر به دنیا آمده به طوری که قدر را ابتدای دنیا می‌گویند و این شب به اندازه ای در دین مبین اسلام اهمیت دارد که خداوند قرآن را در این شب بر پیامبر نازل کرد.

 

وی با بیان این مطلب که شب قدر نیز مانند روز‌های عادی ماه از ابتدای خلقت وجود داشته است، افزود: باید در شب قدر که در رحمت لایزال الهی به روی بندگان باز و در‌های جهنم سوزان بسته است از این فرصت استفاده و با خدا و قرآن هرچه بیشتر انس بگیریم.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: شب های قدر با نزول قرآن شرافت و عظمت پیدا کرد و انسان بیش از پیش به خدای خود نزدیک شد و خود را به رنگ و بوی خدا تبدیل کرد.

 

حجت الاسلام فخری اضافه کرد: این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است چرا که در این شب مقدرات یک سال انسان ها و روزی ها، عمرها و امور دیگر مشخص می شود و ملائکه در این شب بر زمین فرود می آیند و نزد امام زمان (عج) می روند و آن چه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می دارند.

 

وی با اشاره به این مطلب که زندگی انسان دوگونه قرآنی و شیطانی دارد، گفت: اگر از زندگی قرآنی، انس و الفت با پیامبر و ائمه اطهار (ع) فاصله بگیریم به زندگی شیطانی رو آورده و در غیر این صورت با قرآن انس گرفته و با تکیه بر آیات مبارک آن از مشکلات رهایی می یابیم.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: شب قدر فرصت زرین و طلایی برای شست و شوی آینه دل است، این شب بهترین فرصت است تا خوبی ها را جایگزین بدی ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و ... کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: باید از طریق پرداخت صدقات گامی در راستای آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر پاداش دو چندان ببریم.

 

حجت الاسلام فخری در ادامه به برنامه های شب های لیالی قدر در استان اشاره کرد و گفت: برنامه های شب های قدر در تمامی مصلاها، مساجد جامع، مساجد محلات، بقاع متبرکه، امام زاده ها و هیأت‌ةای مذهبی سراسر استان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: سخنرانی های روحانیان پیرامون فضیلت شب های قدر، مداحی، ادعیه خوانی، خواندن مناجات حضرت علی (ع)، دعای جوشن کبیر و قرآن سر گرفتن از دیگر برنامه های سه روزه شب های قدر است.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان گفت: لازم است جوانان در شب های قدر حضور داشته باشند چرا که این قشر از جامعه نیازمند یادگیری ارزش های اسلام و حفظ آموزه های دین اسلام هستند./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات