۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۱۳۵۷۲
امام جمعه موقت ساری:

ملت ایران هیچ گاه تسلیم زیاده خواهی های آمریکا نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که ملت ایران هیچ گاه تسلیم زیاده خواهی های غربی ها به ویژه آمریکا نخواهد شد، بیان داشت: ایران اسلامی هیچ گاه راه رفته را باز نخواهد گشت، این حق ملت ایران است که از فناوری صلح آمیز هسته ای استفاده کنند.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: اقدامات ضد انسانی این رژیم اشغالگر در نوار غزه دل هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که در حالی رژیم صهیونیستی هر روز حملات وحشیانه خود علیه مردم بی گناه و روزه دار غزه را تشدید کرده است که مجامع بین المللی همچنان به سکوت خود ادامه داده اند، افزود: مدعیان دفاع از حقوق بشر متأسفانه در این شرایط زبان به دهان گرفته اند و با سکوت خود از اقدامات ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس در غزه حمایت می کنند.

 

وی با تاکید بر وحدت و انسجام کشورهای اسلامی بر ضد دشمنان، خاطرنشان کرد: جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در فلسطین، وظیفه امروز ملت های جهان به ویژه کشورهای اسلامی است.

 

امام جمعه موقت ساری با انتقاد از سکوت کشورهای عربی منطقه در برابر این جنایت های آشکار رژیم صهیونیستی تصریح کرد: حکام عرب نباید در برابر این ددمنشی های رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه سکوت کنند.

 

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن روز جهانی قدس اشاره کرد و با بیان این که روز ﻗﺪس روز ﺗﺎرﯾﺨﯽ، ﺳﯿﺎﺳﯽ و جهانی اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ: اﻣﺎم راﺣﻞ ﺑﺎ آن ﺑﯿﺪاری، آﮔﺎھﯽ و اطﻼع ﺑﺮ ﺟﮫﺎن اﺳﻼم و ﻧﻘﺸﻪ ھﺎی آﻧﺎن آﺧﺮﯾﻦ ﺟﻤﻌﻪ از ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان روز ﻗﺪس اﻋﻼم ﮐﺮده و ﻓﺮﻣﻮدﻧﺪ روز ﻗﺪس روز اﺳﻼم اﺳﺖ.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ ﺳﺎری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ از روز ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪن رژﯾﻢ ﻏﺎﺻﺐ ﺻﮫﯿﻮﻧﯿﺴﺖ ﺗﺎ ﺑﻪ اﻣﺮوز ﻣﺮدم ﻣﻈﻠﻮم و ﻣﺤﺮوم ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ در ﺷﮑﻨﺠﻪ و رﻧﺞ و ﻋﺬاب ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ، اداﻣﻪ داد: ھﺮ روز ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﺬرد آﻧﺎن زﻣﯿﻦ ھﺎی ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ را ﻏﺼﺐ ﮐﺮده و ﺑﺮای ﺧﻮد ﺟﺎ ﭘﺎ را ﺗﺤﮑﯿﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

 

وی با بیان این که روز قدس روز حیات دوباره اسلام است، تصریح کرد: قدس موضوعی آرمانی برای ملت های مسلمان جهان و دنیا است که به برکت رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری امروز گسترش یافته است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را با هدف آرمان خواهی و حمایت همه جانبه از قدس و فلسطین و مبارزه با ظالمان نامگذاری کردند، بیان داشت: صهیونیسم جهانی از حضور ملت های آزادی خواه جهان در روز جهانی قدس بسیار هراسان هستند.

 

حجت الاسلام قاسمی تنها راه شکست رژیم صیونیستی را مقاومت و ایستادگی دانست و تصریح کرد: ملت ایران به عنوان پرچم دار مقابله صهیونیسم جهانی همواره در برابر این رژیم جعلی و جنایت کار ایستاده است.

 

وی با بیان این که حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس لبیک به ندای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است، ادامه داد: این حضور به حتم موجب تقویت روحیه ملت فلسطین برای مقابله و ایستادگی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی می شود.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که استکبار جهانی همواره تلاش کرده مانع از تحقق اهداف نظام اسلامی شود، گفت: اما به برکت ایستادگی و مقاومت مردم کشورمان امروز نظام در عرصه جهانی عزتمندانه حضور دارد.

 

وی با اشاره به این که نظام اسلامی به برکت قرآن کریم، اهل بیت عصمت و طهارت، ولایت و وحدت و انسجام مردم ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می دهد، خاطرنشان کرد: نقش نظام اسلامی در تحولات جهانی و منطقه ای نقشی بی بدیل و غیر قابل انکار است.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به لحظات معنوی شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که با بیان این که نفس کشیدن شخص روزه‌دار تسبیح خدا است، گفت: در این روزهای الهی حتی خواب روزه دار نیز عبادت است.

 

وی همچنین به شب های قدر اشاره کرد و با بیان این که امشب دومین شب از شب های با فضیلت قدر است، تصریح کرد: باید قدر این لحظه های ناب الهی را بدانیم چون تقدیر یکساله ما در این شب ها رقم می خورد.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکره هسته ای کشورمان با کشورهای غربی اشاره کرد و با بیان این که همان طور که رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان حمایت کردند ما نیز باید حامی این افراد باشیم، گفت: این افراد فرزندان انقلاب هستند و ما نیز وظیفه داریم از فرزندان این نظام حمایت کنیم.

 

وی با تأکید براین که ملت ایران هیچ گاه تسلیم زیاده خواهی های غربی ها به ویژه آمریکا نخواهد شد، بیان داشت: ایران اسلامی هیچ گاه راه رفته را باز نخواهد گشت، این حق ملت ایران است که از فناوری صلح آمیز هسته ای استفاده کنند.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت های داعش در عراق اشاره کرد و با بیان این که این گروه تروریستی دست پرورده آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است، گفت: این گروه تروریستی به دنبال تحقق منافع این کشورها در منطقه است.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت نقد منصفانه در جامعه تأکید کرد و با بیان این که نقد نباید با تخریب و هوچی گری همراه باشد، گفت: نقدی که با تخریب همراه باشد با معیارهای نظام سازگاری ندارد./950/پ201/ب1

ارسال نظرات