۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۱۳۵۸۱
آیت الله نمازی:

ملت ایران از حقوق مشروع و قانونی خود عقب نشینی نخواهد کرد/ رعب و وحشت صهیونیست ها را فرا گرفته است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: آمریکا در آستانه پایان مهلت 6 ماهه مذاکرات فشرده هسته ای ژنو با جمهوری اسلامی هنوز در برابر حقوق مسلم ایران تسلیم نشده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان با اشاره به دو روز مانده به پایان مذاکرات وین 6 گفت: آمریکا در برابر حقوق مسلم ملت ایران تسلیم نشده است و به احتمال قوی این مذاکرات بار دیگر تمدید خواهد شد.

 

وی افزود: غربی ها به ویژه آمریکایی ها بدانند ملت غیور، مقتدر و شجاع ایران از حقوق و مشروع و قانونی خود با تمام قدرت دفاع خواهد کرد.

 

امام جمعه کاشان همچنین جنایات رژیم صهیونیستی و حملات بی رحمانه هوایی، زمینی و دریایی اسرائیل به غزه و مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد و جنایات رژیم صهیونیستی را دردناک و جانسوز خواند و گفت: در حمله اسرائیل به مردم فلسطین تا به این لحظه 260  نفرکه اکثرا زنان و کودکان هستند به شهادت رسیده اند و بر اساس آخرین آماری که یک ساعت قبل منتشر شده است بیش از دو هزار نفر مجروح شده اند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صدور فرمان حمله نظامی شب گذشته نخست وزیر غاصب اسرائیل به مردم غزه و ورود زره پوشان اسرائیل به غزه گفت: امروز مردم مظلوم فلسطین در حالی تنها و بدون پشتیبان مانده اند که دولت و ملت عراق و ارتش و ملت مصر در داخل کشور های خود به مانند دیگر کشورهای اسلامی پاکستان ، افغانستان ، اردن ، عربستان ، بحرین و دیگر کشورها زمین گیر شده اند و شرایط سختی برای مردم مسلمان فلسطین بوجود آمده است.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: در چنین شرایطی موشک های رزمندگان فلسطین، شهرهای مهم استراتژیک اسرائیل را هدف قرارداده است و شرایط و جو حاکم بر اسرائیل و رهبران رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و خواب را از چشمان آنان گرفته است.

 

وی افزود: بنا بر اظهار نظر کارشناسان و پزشکان، ارتش رژیم صهیونیستی در جنایات اخیر خود علیه ملت مظلوم فلسطین از سه نوع سلاح غیر مجاز استفاده کرده است که این سلاح ها انسان را زنده نمی گذارد و اگرهم زنده بماند زندگی سختی را در پیش خواهند داشت.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تظاهرات و راهپیمایی روزهای اخیر در اکثر کشورهای جهان به حمایت از مردم مسلمان فلسطین در نیویورک، لندن پایگاه دستگاه رژیم استکباری و کشورهای مصر، مالزی، اندونزی، آمریکایی لاتین را نشانه بیداری وجدان ملت های جهان دانست و گفت: این قرن، قرن محاصره ابر قدرت ها به وسیله مستضعفان خواهد بود و در آینده نزدیک همه ابرقدرت ها توسط ملت ها نابود خواهند شد.  

 

آیت الله نمازی در ادامه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شعرا و اصحاب فرهنگ را مهم، سرنوشت ساز و راهبردی دانست و با اشاره به فراز هایی از سخنان ایشان در این دیدار گفت: تأثیر اصلی شعر بر خلوت ذهن و دل انسان ها و تغذیه فکری برای مخاطبان تعریف کارشناسی و کاربردی معظم له از شاعر است که با شعر خودش به خلوت انسان ها وارد می شود، لذا اگر شعرسروده شده حکمت باشد حکمت را به مخاطب منتقل خواهد کرد و اگر شیطانی باشد افکار شیطانی را به مخاطب منتقل خواهد کرد.

 

خطیب جمعه کاشان در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در شب های قدر و شب شهادت امیرالمومنین(ع) از شب قدر به عنوان شب اندازه گیری، شب تقدیر و شب سرنوشت انسان ها نام برد و گفت: شب قدر شب مهمی است که باید برای حضور در مراسم احیاء کارهای یک سال گذشته را مرور و بازبینی کرد  و با بازنگری در اعمال گذشته و تسویه حساب ها، پاک و مطهر وارد شب قدر و مراسم احیاء شد.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: برای ورود به شب قدر پرداخت حق الناس، رضایت پدر و مادر، همسر، فرزندان، صله ارحام و زدودن اختلافات از مسائلی است که باید به آن توجه جدی شود./1307/پ202/ج    

ارسال نظرات