۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۱۳۵۹۱
خطیب نماز جمعه دامغان:

حمایت دولت‌های غربی از اسرائیل یک جنایت جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: این‌روزها مردم مسلمان غزه روزه‌های ماه رمضان خود را با غرش هواپیماها و به خاک و خون کشیده شدن عزیزانشان افطار می‌کنند و در این میان نه‌تنها سکوت بلکه حمایت دولت‌های غربی و آمریکا از حملات اسرائیل یک جنایت جهانی است.
حجت الاسلام والمسلمين احمد فواديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فوادیان، امام جمعه موقت این شهر ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد با اشاره به گذشت دو هفته از آغاز دور جدید حملات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم نوار غزه اظهار داشت: همدستی جنایت‌کاران غربی و رژیم‌های مرتجع منطقه با جنایت‌کاران اسرائیلی اهمیت روز قدس امسال را بیشتر کرده و ملت ما در این روز بار دیگر ایستادن در کنار مردم فلسطین و حمایت از حقوق آنان را فریاد خواهند زد.

 

وی در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن شب‌های پرفضیلت قدر و ایام شهادت مولای متقیان امام علی(ع) با بیان روایتی در باب منزلت و جایگاه این شب تصریح کرد: خداوند متعال قرب خود را مختص کسانی می‌داند که شب قدر را تا به صبح بیدار باشند و رحمت خود را به کسی ارزانی می‌دارد که در این شب به فقرا رحم کنند و عبور از صراط را بر فردی که در شب قدر صدقه دهد آسان می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: در بخش دیگری از این روایت آمده است که خداوند بهره‌مندی از درختان و میوه‌های بهشت را نصیب کسی می‌کند که در شب قدر تسبیح او بگوید، نجات از آتش جهنم را به کسانی وعده می‌دهد که در این شب استغفار کنند و رضای خود را به افرادی عنایت می‌کند که در شب قدر دو رکعت نماز بخوانند و این‌گونه همین یک روایت ما را در توصیف عظمت لیله القدر کفایت می‌کند.

 

نقش شورای نگهبان در حفاظت از دین و قانون درجه یک است

 

امام جمعه موقت دامغان با یادآوری فرارسیدن 26 تیرماه سالروز آغاز به‌کار شورای نگهبان در سال 1359 گفت: نقش و جایگاه تطبیق و منسب سازی مصوبات و قوانین تصویبی مجلس شورای اسلامی و حفاظت و حراست از دین و قانون در کشور ما درجه یک، کلیدی و تعیین کننده است.

 

وی با قدردانی از خدمات ارزنده شورای نگهبان در طول عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: وظایف هیچ نهادی در جامعه ما از منظر اهمیت در حفظ دین و قوانین قابل قیاس با شورای نگهبان نیست و امیدواریم تلاشگران این نهاد در آینده نیز وظایف خطیر خود را به بهترین نحو انجام دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیستند، اظهار داشت: همه به خوبی می‌دانیم که اگر در اموری همچون راه‌سازی یا احداث یک بنا اشتباهی صورت گیرد در مدت زمان کوتاهی قابل اصلاح است اما فرهنگ مقوله‌ای است که گاه اشتباهات این حوزه برای جبران سال‌ها وقت می‌خواهد و تضمینی نیز بر رفع آن وجود ندارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه فرهنگ مسؤولیت دارند موظفند در مسیر تعالی فرهنگ دینی در جامعه گام بردارند و توجه کنند که رهبر معظم انقلاب سال‌ها است که دغدغه‌های خود را در باب مسائل فرهنگی کشور بیان کرده‌اند و همواره بر پاک شدن ناهنجاری‌های فرهنگی از چهره و بدنه جامعه اسلامی تأکید دارند.

 

اعتکاف تحصن و اعتصاب علیه نفس عماره است 

 

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به فرارسیدن دهه سوم ماه مبارک رمضان به موضوع اعتکاف رمضانیه پرداخت و آن را سنت حسنه مورد تأکید پیامبر گرامی‌اسلام عنوان کرد و گفت: اعتکاف نمونه‌ای از عالی‌ترین شیوه‌های خود‌سازی و نوعی تحصن و اعتصاب علیه نفس عماره است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان با بیان اینکه اعتکاف رمضانیه امسال نیز همچون ماه‌های رمضان سال‌های اخیر از 24 رمضان در مسجد جامع دامغان برگزار می‌شود از عموم علاقه مندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای شرکت در این سنت نبوی دعوت کرد./977/پ201/ب4

ارسال نظرات