۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۱۳۵۹۵
شهردار تهران مطرح کرد؛

برخی اظهارات کم لطفی در حق شهرداری تهران است

خبرگزاری رسا ـ شهردار تهران در پاسخ به برخی که بیان می‌کردند با اتمام انتخابات کار شهرداری نیز تمام شده و اقدامی را انجام نمی دهد، گفت: این سخنان کم لطفی است و از این افراد می‌خواهیم که تهمت نزنند.
 محمد باقر قاليباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با بیان این‌که ماه رمضان ماه بندگی خدا و بهترین فرصت برای خودسازی است، گفت: ماه رمضان در تقویت بعد فردی و اجتماعی ما بسیار تأثیرگذار است.

وی یکی از درس‌های ماه رمضان را فتوت دانست و ابراز کرد: حضرت علی(ع) که شهید این ماه بزرگ هستند مظهر جوانمردی بوده و هیچ فردی دست خالی از محضر ایشان بر نمی‌گشت.

وی در ادامه با اشاره به جنایات اسرائیل غاصب علیه مردم مظلوم غزه، ابراز کرد: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که آنها هیچ حرمتی برای انسانیت قائل نیستند.

شهردار تهران با بیان این‌که نباید اجازه داد که عده‌ای آزادی و انسانیت را زیر سؤال ببرند، اظهار کرد:‌ امروز استکبار جهانی و در رأس‌ آن آمریکا و اسرائیل غاصب آزادی انسان‌ها را از بین برده و باید در برابر چنین اقداماتی ایستادگی کرد.

قالیباف با اشاره به حوادث سال 88 عدم معرفت را سبب انحراف دانست و گفت:‌ متأسفانه برخی در آن دوره شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند و با عدم معرفت جزء ایادی دشمن شده بودند.

وی ادامه داد: عدم توجه به فرهنگ قرآنی سبب بروز چنین رفتارهایی می‌شود و امروز نیز جنایات تکفیری‌ها به خاطر عدم همین فرهنگ قرآنی است.

شهردار تهران بر ضرورت توجه به مدیریت جهادی تأکید کرد و گفت:‌ مسؤولان باید توجه داشته باشند که قبل از سخن گفتن به آن عمل کنند و مسؤولیت را امانتی الهی در دست خود بدانند و به وظیفه عمل کنند.

قالیباف با بیان این‌که باید به کار گروهی و خرد جمعی توجه کرد، افزود: مسؤولان باید به دنبال حل مشکلات مردم و انجام کارهای رها شده باشند و از منابع به خوبی در راستای حل مشکلات استفاده کنند.

وی یکی از کارهای شهردای تهران را رسیدگی به امور درون سازمانی خواند و گفت: در بخش مبارزه با فساد درونی در تلاش هستیم و می‌دانیم که این مسأله مورد توقع مردم است.

شهردار تهران با بیان این‌که الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس سرلوحه کار ما قرار دارد، ابراز کرد: یکی از اولویت‌های ما توجه به معیشت کارکنان شهرداری است.

قالیباف با اشاره به این‌که رسانه‌های غربی با همراهی برخی از رسانه‌های داخلی موضوع تفکیک جنسیتی در شهرداری را مطرح کردند، اظهار کرد: ما غیرت دینی داریم و در مقابل نوامیس مردم مسؤول هستیم.

وی ادامه داد: جدا سازی اتاق بانوان از آقایان در شهردای خواسته خود بانوان است و حجاب بانوان در شهرداری جزء بهترین‌ها بوده و این سازمان در حیا و عفاف برتر است و این مسأله صلابت بانوان را نشان می‌دهد.

شهردار تهران با بیان این‌که بانوان برای ما ارزشمند بوده و از حقوق شهرونی برخوردار هستند، ابراز کرد: چند سال پیش پارک‌هایی را ویژه بانوان ایجاد کردیم که برخی جوسازی کردند که تفکیک جنسیتی را اعمال می‌کنند و بانوان را به برخی از مکان‌ها راه نمی‌دهند.

قالیباف در پاسخ به برخی که بیان می‌کردند با اتمام انتخابات کار شهرداری نیز تمام شده و اقدامی را انجام نمی دهد، گفت: این سخنان کم لطفی است و از این افراد می‌خواهیم که تهمت نزنند.

وی بر ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی تأکید کرد و افزود: باید به هویت دینی، انقلابی و محلی خود توجه کنیم و شهرداری بیشترین وقت خود را به این موضوع اختصاص داده است./927/پ202/ج

ارسال نظرات