۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۶
کد خبر: ۲۱۳۶۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

حرکت در مسیر اهل بیت سبب صعود انسان به مراتب والا می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که حرکت در مسیر اهل بیت(ع) سبب صعود انسان به مراتب والا می شود، ادامه داد: اصحاب و یاران امام حسین(ع) که در روز عاشورا این امام بزرگوار برای آنان جلوه کرد که به امام التماس می کردند که تا پایان این راه همراه شما باشیم.
حجت الاسلام عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود عالی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در حسینیه قمربنی هاشم(ع) ساری با بیان این که باید در ایام نورانی از خداوند منان بخواهیم تا توفیق عمل به تعالیم والای دینی را به عطا کند، گفت: انسان باید به گونه ای کار کند تا بتواند در سرای آخرت جوابگو باشد.

 

وی با اشاره به این که انسان هیچ گاه نباید براساس دلخواه خود گام بردارد، بیان داشت: انسان همواره باید به دنبال کارهایی باشد که از خداوند منان حجت داشته باشد.

 

حجت الاسلام عالی با بیان این که انسان نباید جلوه پروردگار متعال را در حور و دیگر امور ببیند، تصریح کرد: باید همواره عزم خود را بر این اصل قرار دهیم که کارهای خود را به عشق خداوند منان و اهل بیت معصومین(ع) انجام دهیم که اثربخش و ارزنده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که انسانی که می خواهد به مراتب بالا برسد باید تلاش کند، ادامه داد: دستیابی به مراتب والا و گرانقدر رسیدنی است که انسان باید با عزمی والا و تقرب به خداوند منان در این مسیر گام بردارد که در آن صورت می تواند صعود کند.

 

وی با اشاره به این که بهشت با نور اهل بیت معصومین(ع) ختم شده است، گفت: اگر می خواهیم شرایط رشد و تعالی برای ما فراهم شود باید تلاش کنیم تا نیت های ما وفور و صعود پیدا کند.

 

حجت الاسلام عالی با تاکید بر این که حرکت در مسیر اهل بیت(ع) سبب صعود انسان به مراتب والا می شود، ادامه داد: اصحاب و یاران امام حسین(ع) که در روز عاشورا این امام بزرگوار برای آنان جلوه کرد که به امام التماس می کردند که تا پایان این راه همراه شما باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وفای به اهل بیت معصومین(ع) باید در زندگی ما وجود داشته باشد، بیان داشت: یاران امام حسین(ع) عمری منتظر چنین زمانی بودند تا یاری گر اهل بیت(ع) باشند و آن گاه کاری کردند که تا ابد باقی بماند.

 

وی با اشاره به این که انسانی که می خواهد در مسیر اهل بیت(ع) گام بردارد باید پر و پیمان در این مسیر حرکت کرده و نیمه کاره فعالیت نکند، تصریح کرد: با اهل بیت(ع) بودن بالاترین مقام بهشتی است که آدمی باید همواره در تلاش باشد تا در مسیر این بزرگواران حرکت کند.

 

حجت الاسلام عالی در پایان، تاکید کرد: انسان باید در دوران زندگی خود به گونه ای حرکت کند که در دنیا و آخرت دست او از دامان اهل بیت(ع) کوتاه نشود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات