۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۱۳۶۵۷
آیت الله شبستری:

شیعه واقعی گفتار و سبک زندگی خود را با حضرت علی تطبیق می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز، گفت: اگر منش، سیره، گفتار و سبک زندگی ما مطابق با حضرت امیرمؤمنان علی(ع) نباشد، شیعه واقعی نیستیم، بنابراین باید به معنای واقعی و در عمل زندگی خود را با آیات الهی تطبیق دهیم.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع مردم مؤمن و متدین تبریزی در مصلای اعظم این شهر به فضایل اخلاقی و ویژگی های زندگی حضرت امیرمومنان علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: مهربانی با ایتام الگوی رفتاری امام نخست شیعیان است.

 


وی حرکت بر محور عدالت و جوانمردی را از دیگر ویژگی های این امام همام عنوان کرد و افزود: حضرت علی(ع) حتی در رفتار با قاتل خود عدالت را رعایت کرد و به فرزندش سفارش کرد که برای قصاص، تنها یک ضربه شمشیر به او بزنید، در حقیقت اوج فضائل معرفتی و الهی در وجود مولای متقیان جمع شده است.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه عموم شیعیان به وصایای آن امام همام گفت: آن حضرت پس از تقوا بر نظم در امور سفارش کردند، یعنی اگر استاد و معلم به موقع سر کلاس حاضر نشود و یا زود از کلاس خارج شود، به بیت المال خیانت کرده است، همین مسأله در مورد کارمندان نیز صادق است.

 


آیت الله شبستری توجه به نماز را از دیگر وصایای مهم مولای متقیان دانست و افزود: در اسلام یک واجب و یک حرام بیش از دیگر موارد مورد تأکید قرار گرفته است، یکی اقامه نماز و دیگری پرهیز از شرب خمر، دشمنان خداوند در قیامت کسانی هستند که در دنیا تارک الصلاه و شارب الخمر بودند.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نباید شیعه ماه رمضان باشیم، گفت: معنویت و فضائل کسب شده در این ماه مبارک باید در دیگر ایام سال نیز مورد بهره قرار گیرد، اما باید دانست که قبولی همه اعمال در گرو مقبولیت نماز در درگاه الهی است، نماز حقیقی انسان را از فحشا و منکر باز می دارد.

 


وی با بیان این‌که نمازگزار واقعی رشوه‌گیر و رانت‌خوار نیست، گفت: کسی که نماز واقعی می خواند و خود را شیعه حقیقی مولای متقیان می داند، نه رباخوار است و نه پول نزول می گیرد، در حقیقت عمل به آیات قرآن سفارش حقیقی آن حضرت در آخرین لحظات عمر شریفشان بوده است.

 


آیت الله شبستری ادامه داد: مبادا غیرمسلمانان در عمل به آیات قرآن از مسلمانان پیشی بگیرند، امروزه در برخی کشورهای غربی دروغ، افترا و امثال چنین منکراتی ضدفرهنگ تلقی می شود، اما گاه در جامعه اسلامی مشاهده شده که دروغ‌گویی رایج شده و امر به معروف و نهی از منکر تعطیل می شود.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که شیعه بودن وظایف و رسالت های خاصی را بر عهده همگان می گذارد، افزود: اگر منش، سیره، گفتار و سبک زندگی ما مطابق با حضرت امیرمؤمنان علی(ع) نباشد، شیعه واقعی نیستیم، بنابراین باید به معنای واقعی و در عمل زندگی خود را با آیات الهی تطبیق دهیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات