۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۳۶۶۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

روانشناسی غربی راه اصلاح سبک زندگی در جامعه اسلامی نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با انتقاد از عدم توجه و دغدغه مسؤولان به مسائل فرهنگی به ویژه موضوع عفاف و حجاب گفت: مسؤولان فرهنگی روانشناسی غربی را راهی برای درمان سبک زندگی می دانند.
حجت الاسلام جلالي امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام علی(ع) در این شهرستان برگزار شد، به عظمت شب های پر فیض قدر اشاره کرد و گفت: شب های قدر از فرصت های بسیار ارزشمند برای جبران ضعف ها و نقیضه های گذشته ما است چون درهای رحمت الهی در این شب ها گشوده است و در این شب از درگاه احدیت باید حفه گرفت.

 

وی تصریح کرد: کسی که شب قدر را احیا بدارد می تواند به مقام قرب الهی دست پیدا کند و اگر کسی نیاز محرومان و نیازمندان را در این شب برآورده کند مشمول درگاه احدیت می شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻌﻨﻮی از اﯾﻦ ﺷﺐھﺎی ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ، زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎ را ﺑﻪ ﺳﻮی ﺧﻮﺑﯽ ھﺎ، ﺧﯿﺮات و ﺑﺮﮐﺎت ﺳﻮق ﻣﯽ دھﺪ.

 

وی اظهار داﺷﺖ: ﺷﺐ ﻗﺪر، ﺷﺒﻰ اﺳﺖ ﮐﻪ در آن ﺗﻘﺪﯾﺮ ﺧﻠﻖ و اﺟﺘﻤﺎع اﻧﺪازه ﮔﯿﺮى ﻣﻰﺷﻮد و ﺑﺎ اراﺋﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﻀﺮ ﻣﻘﺪس ﺣﻀﺮت ﻣﮫﺪى(ﻋﺞ) ﺻﻼﺣﯿﺖ آن اﻣﻮر ﺗﺎﯾﯿﺪ و ﯾﺎ رد ﻣﻰﺷﻮد.

 

امام جمعه فریدونکنار ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻗﺮآن ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ ﮐﻼم ﺧﺪا ﺑﻪ ﻋﻨﻮان دﺳﺘﻮر اﻟﻌﻤﻞ زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺮای اﻧﺴﺎن در ﺷﺐ ﻗﺪر ﻧﺎزل ﺷﺪه اﺳﺖ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻗﺮآن ﺳﻌﺎدت اﻧﺴﺎن ھﺎ را ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﺮطﯽ ﮐﻪ ﭘﺎی ﺑﻨﺪ ﺑﻪ اﯾﻦ دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﺑﻮده و ﻗﺮآن را در رأس اﻣﻮر ﺧﻮد ﻗﺮار داده و زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎن ﺑﺮ اﺳﺎس دﺳﺘﻮرات ﻗﺮآﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

 

حجت الاسلام جلالی ﯾﺎدآور ﺷﺪ: ﺑﺎﯾﺪ در اﯾﻦ ﺷﺐ ھﺎ ﺑﻪ واﺳﻄﻪ ﻗﺮآن در ﻣﺤﻀﺮ ﺧﺪا ﺣﺎﺿﺮ ﺷﺪه و ﺑﺎ او ارﺗﺒﺎط ﺑﺮﻗﺮار ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﮕﺎه اﺻﻠﯽ ﻣﺎن ﮐﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎه در ﺑﯿﻦ ﻣﺨﻠﻮﻗﺎت اﺳﺖ، ﺑﺮﺳﯿﻢ.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ فریدونکنار، ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ دﻋﺎ در ﺷﺐ ھﺎی ﻗﺪر را دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮ ﻧﺸﺎن ﺳﺎﺧﺖ: ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ دﻋﺎ در اﯾﻦ ﺷﺐ ھﺎ ﺑﻌﺪ از اﺳﺘﻐﻔﺎر، ﺻﻠﻮات و ﺑﺮاﺋﺖ از دﺷﻤﻨﺎن، دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ و ﻗﺮاﺋﺖ ھﺰار ﻧﺎم ﺧﺪا ﺑﻪ اﻟﻘﺎب ﻣﺨﺘﻠﻒ اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم جلالی اداﻣﻪ داد: ﻓﻀﯿﻠﺖ اﯾﻦ دﻋﺎ آن ﻗﺪر زﯾﺎد اﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﻮاﻧﺪن آن در ﺷﺐ ھﺎی ﻟﯿﻠﻪ اﻟﻘﺪر ﺑﺮای ﺗﻮﺑﻪ و ﺑﺨﺸﺶ ﮔﻨﺎھﺎن ﺑﺴﯿﺎر ﺳﻔﺎرش ﺷﺪه اﺳﺖ ﺗﺎ ارﺗﺒﺎط و آﺷﺘﯽ ﺑﯿﻦ ﺧﺎﻟﻖ و ﻣﺨﻠﻮق اﯾﺠﺎد ﺷﻮد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: مسؤولان فرهنگی در هرجایگاه و مقامی مواظب باشد تا اشتباهات فرهنگیشان به نام فرهنگی دینی و اسلامی معرفی نشود و فرهنگ غربی و ضد دینی به نام فرهنگ دینی در جامعه ما گسترش یابد.

 

وی ادامه داد: ورود این فرهنگی های غلط در جامعه اسلامی ما خسارت های بسیار زیادی دارد که علاوه بر زمان بر بودن اصلاح آن افکار و اندیشه های بسیاری از افراد را منحرف می کند.

 

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که با یک فرهنگ غلط به سادگی نمی توان مبارزه کرد، عنوان داشت: برای اجرای برنامه های فرهنگی باید بودجه بیشتری مدنظر نمایندگان مجلس و مسؤولان کشور باشد اما متأسفانه به گونه ای عمل می شود که انگار نسبت به این امر بی تفاوت و سهل انگار هستند.

 

حجت الاسلام جلالی در ادامه با بیان این که امروزه صدها شبکه ماهواره ای در موضو بی حجابی و بی عفتی، مبارزه با اعتقادات دینی، انواع رقص و موسیقی به تبلیغ مشغول هستند، گفت: این شبمه ها در بحث های دینی شبهه افکنی می کنند و مسؤولان فرهنگی ما در برابر ان هجمه ها بی تفاوت عمل می کنند و متأسفانه دغدغه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مصوبات جلسات تنها بر روی کاغذ می ماند و رنگ عمل به خود نمی گیرد.

 

وی با اشاره به این که برخی از مسؤولان کشور با تبلیغ بسیاری از برنامه ها به دنبال سودجویی هستند، گفت: برای بسیاری از برنامه ها چون آشپزی و شیرینی پزی هزینه های بسیار سنگین می کنند و بهترین زمان ها را به آنها در صدا و سیما و مطبوعات اختصاص می دهند اما برای مراسم دینی و مذهبی وقت ندارند.

 

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: خطبه های نماز جمعه را پخش نمی کنند و می گویند زمان نداریم اما اینکه چه مد لباس غربی را باید پوشید را پخش می کنند، روانشناسی غربی را راه درمان سبک زندگی می دانند و این ها همه سم و تهدیدی بزرگ برای عقاید دینی، نظام و این جوانان است.

 

حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات صهیونیست ها در غزه اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از دو هفته است که غزه در زیر گلوله های و بمب های ایادی استکبار و صهیونیست قرار دارد و کودکان، زنان و مردان بی گناه و بی دفاع فلسطینی افطار و سحر خود را با خون و بمب آغاز می کنند و به پایان می برند.

 

وی افزود: آنچه بسیار حیرت آور و عجیب است سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان دموکراسی و حقوق بشر است، این همه جنایت در فلسطین اشغالی در حال انجام است و آنها همچنان خاموش هستند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به لزوم حضور افراد و روزه داران در روز قدس، خاطرنشان کرد: روز قدس روز فریاد همه محرومان عالم، روز برائت اسلام از شرک و روز برائت مسلمانان از مشرکان است، همه ما در این روز موظف هستیم با حضور گسترده و با فریاد های اعتراض آمیز خود بار دیگر حرکات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم و ابراز بداریم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات