۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۱۳۷۳۰
رییس تبلیغات اسلامی لرستان:

تفکر بهترین عمل در شب قدر است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد شب قدر را فرصتی استثنایی برای تفکر در اعمال خویش و بهره بردن از برکات الهی بیان کرد.
شب قدر

حجت الاسلام فرزاد منصوری، رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت شب های قدر، بیان داشت: شب قدر فرصتی استثنایی است تا انسان ها نسبت به اعمال خویش تفکر کنند و بتوانند گذشته خویش را جبران کنند.

وی افزود: اهمیت شب های قدر به اندازه ای است که روزه داران به دعا و نیایش در این شب ها سفارش فراوان شده اند و هر مؤمنی می تواند به اندازه درک و توان خود از آن بهره گیرد.

رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد لازمه درک شب های قدر را داشتن آمادگی قلبی بیان کرد و افزود: مؤمنان باید با خلوص نیت در این شب ها از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان را در قلب های خویش جایگزین کینه و حسد ورزی کنند.

وی شب های قدر را بهترین فرصت برای افراد بیان کرد تا توبه کنند و به راه خدا برگردند و اعمالشان را از سر بگیرند.

حجت الاسلام منصوری تفکر در عمل خویش را بهترین ذکر عنوان داشت و تصریح کرد: امید است در این لیالی قدر که درب های توبه به روی انسان باز است، با تفکر در عمل و گذشته خویش از تکرار اعمال زشت و ناپسند خودداری کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توبه حقیقی این است که با خدای خویش بگوییم که از کرده خود پشیمانیم و آنچه در توان داشته باشیم در راه مغفرت تو جبران می‌کنیم.

رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد با بیان این که در شب های قدر دعاها مستجاب می شود، خاطرنشان کرد: باید برای امت اسلامی و شیعیان مظلوم دعا کرد.

حجت الاسلام منصوری در ادامه با اشاره به نزول قرآن در شب قدر عنوان داشت: قرآن کریم در این شب برای هدایت بشر نازل شده است، شب قدر شبی مبارک و با برکت است که آثار و برکات زیادی دارد.

وی در ادامه با بیان این که خودسازی و رسیدن به قرب الهی از ویژگی های دیگر شب های قدر است، بیان داشت: آحاد جامعه به ویژه جوانان باید از این فرصت برای حرکت به سوی کمال بهره ببرند.

حجت الاسلام منصوری در ادمه با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت الهی است، خاطرنشان کرد: جوانان باید توجه داشته باشند که یأس از رحمت، بخشش، رأفت الهی و ناامید از آنچه که مورد مغفرت الهی است سبب می‌شود تا بستر برای حضور شیطان در همه ابعاد در انسان فراهم شود./9451/ت303/ب2

ارسال نظرات