۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۱۳۷۴۰
امام جمعه شبستر:

درک حقیقت شب قدر موجب آمرزش گناهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر، گفت: درک حقیقت شب قدر موجب گشایش در امور، مغرفت الهی و آمرزش گناهان خواهد بود.
ماه رمضان - شب قدر - سوره قدر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که بهره‌مندی از فرصت کسب معارف الهی در لیالی قدر ضرورتی مهم برای هر فرد مسلمان است، اظهار داشت: اهمیت شب قدر به حدی است که ائمه اطهار(ع) بر احیای این شب حتی در حالت بیماری نیز سفارش کرده‌اند.

 


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در شب بودن لیله القدر مانند شب های دیگر فرقی وجود ندارد، اما تقاوتی که میان شب های 19، 21 و یا 23 ماه مبارک رمضان با دیگر شب هاست، در چیست؟ شب قدر، شبی است که قرآن نازل شده و که ملائک فوج فوج بر زمین فرود می آیند.

 


وی با بیان این‌که درک حقیقت شب قدر موجب گشایش در امور، مغرفت الهی و آمرزش گناهان خواهد بود، گفت: علامه مجلسى گفته؛ بهترین اعمال در این شب‌ها طلب آمرزش و دعا از براى مطالب دنیا و آخرت خود و پدر و مادر و خویشان خود و برادران مؤمن زنده و مرده است و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) آنچه مقدور شود.

 


حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: حضور و خشوع قلب مؤمنان بسیار در این شب سفارش شده است، بنابر روایات متعدد وراده هرکس در این شب توفیق عبادت یافت و با خدای خود خلوت کرد؛ یقین بداند حضرت حق به او توجه داشته و او را از غفلت و بی خبری نجات داده است.

 


امام جمعه شبستر افزود: اعمال مشترک شب قدر از طهارت و پاکیزگی یعنی غسل آغاز می شود و سپس خواندن دو رکعت نماز که بعد از حمد هفت مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد قرآن را با آداب و روش‌های عبادی که در کتب ادعیه وارد شده است بر سر بگذارد و با خدای خود مناجات کند.

 


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در شب قدر فرشتگان اعمال بندگان، به ویژه مومنان را به خدمت حضرت بقیه الله الاعظم می رسانند و در این شب سرنوشت هرکسی برای یک سال مقدر و محتوم خواهد شد و برای هر کاری فرشتگان تا طلوع فجر صبح در زمین هستند و سپس به عرش الهی باز می گردند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که فرصت راز و نیاز در شب قدر نباید با اعمال و شب‌نشینی های بیهوده تلف شود، تصریح کرد: گاه مشاهده می شود عده ای از جوانان در شب قدر به جای حضور در مصلاها و مساجد، دورهم در کوچه و محلات گشت می زنند و این فرصت مهم معنوی را از دست می دهند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات