۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۱۳۷۸۳
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

درجات بهشت تابع درجات قرآن و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که درجات بهشت، تابع درجات قرآن و ولایت است، گفت: از این رو هر اندازه در وادی ولایت و قرآن قدم برداریم می توانیم از نعمات الهی استفاده کنیم.
درجات بهشت تابع درجات قرآن و ولایت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، امروز در ویژه برنامه های ماه رمضان که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، در جمع زائران حضرت رضا(ع) برگزار شد، گفت: ائمه معصومان(ع) پناهگاه شیعیان هستند.

 

وی با اشاره به حدیث ثقلین گفت: قرآن و ائمه معصومان(ع)، قابل تفکیک از یکدیگر نیستند، از این رو بی اعتنایی به یکی، به منزله بی اعتنایی به دیگری است. ائمه اطهار(ع) غیر از جنبه ظاهری، جنبه باطنی هم دارند، از این رو انسان به اندازه درک عظمت ائمه معصومان(ع) از پرتو نور ایشان بهره می گیرد.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم اظهار کرد: ائمه اطهار(ع)، مصیبت ها را به خاطر ما متحمل شدند، ایشان پناهگاه شیعیان و دوستان اهل بیت(ع) هستند، از این رو گریه بر مصیبت ائمه معصومان(ع)، سبب رشد انسان ها می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری با اشاره به آیه «لا یمسه الا المطهرون، جز پاکان نمی توانند به آن دست زنند.»، اظهار کرد: بهره گیری از آیات قرآن، منوط به درک عظمت و بزرگی آن است.

 

این استاد عالی حوزه اظهار کرد: درجات بهشت، تابع درجات قرآن و ولایت است، از این رو هر اندازه در وادی ولایت و قرآن قدم برداریم می توانیم از نعمات الهی استفاده کنیم؛ نعمات بهشت تجلیات قرآن و ولایت هستند.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: درجات بهشت به تعداد آیات قران است، از این رو در روز قیامت به افراد می گویند، قرآن بخوانید و بالا بروید، اما این مقام، شامل کسی که ظاهر قرآن را حفظ کند، نمی شود، بلکه می بایست آیات قرآن در قلب او محقق شود.

 

وی گفت: حضرت علی(ع) می فرمانید: «وَ مَا جَالَسَ هَذَا القُرآنَ اَحَدٌ اِلّا قَامَ عَنْهُ بِزِیادَة اَو نُقصَانٍ زِیَادَةٍ فى هُدًى اَو نقصانٍ فى عمًى»، قرآن، شفیع روز قیامت و کتابی است که راه نجات و شقاوت را به انسان نشان می دهد. از این رو هر فردی با قرآن مجالست و هم نشینی داشته باشد، دوری و گمراهی از او برداشته می شود و نور هدایت الهی نصیب او می شود./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات