۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۳۸۳۷
حجت الاسلام فرحزاد:

تقوا محصول علاقه حقیقی به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد با بیان این که ریشه تقوا در محبت اهل بیت(ع) است، افزود: تنها علاقه به اهل بیت(ع) کافی نیست و تبعیت از این انوار مقدس در همه امور نیز لازم است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، مهمان امروز برنامه تلویزیونی سمت خدا، با تبیین مسأله تقوا به عنوان یکی از عوامل خیر و برکت در زندگی، گفت: بر اساس آیات دو و سه سوره مبارکه طلاق هرکسی که تقوا پیشه کند خداوند او را از بن بست خارج و روزی به او عطا می کند.

وی با بیان روایتی از امام علی(ع) در نهج البلاغه، ابراز داشت: اگر تمام درهای آسمان و زمین به روی بنده ای بسته باشد و این بنده با خداوند معامله کند و تسلیم حق تعالی شود خداوند همه درها را به روی او می گشاید.

مبلغ حوزه علمیه با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) که عزیزترین انسان ها را کسانی می دانند که اهل تقوا هستند، خاطر نشان کرد: از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است،  خصلتی است که هر کس آن را در خود اجرا کند دنیا و آخرت نصیبش می شود و به رستگاری می رسد و آن خصلت، تقوا است.

وی با بیان این که تقوا انسان را عزیز و بی تقوایی انسان را ذلیل می کند، گفت: حضرت یوسف(ع) تقوا پیشه کرد و خداوند او را به عزت رساند اما برادران او بی تقوایی کردند و به ذلت افتادند تا جایی که از عزیز مصر طلب صدقه و کمک کردند.

مهمان برنامه سمت خدا با بیان این که سرچشمه همه برکات تقوا است، اظهار داشت: یکی از راه های رسیدن به تقوا اتصال به امام متقین و الگو قرار دادن امیر مومنان(ع) است.

وی در ادامه با بیان این که ریشه تقوا در محبت اهل بیت(ع) است، افزود: تنها علاقه به اهل بیت(ع) کافی نیست و تبعیت از این انوار مقدس در همه امور نیز لازم است. در سفینه البحار نقل شده است که ابن عباس گفت در خواب دیدم که سلمان به جایگاه رفیعی در آخرت رسیده است و در قصری حضور دارد؛ علتش را از او پرسیدم؛ در جواب، علت آن را حب علی بن ابی طالب(ع) و پیروی از آن حضرت بیان کرد.

حجت الاسلام فرحزاد در پایان با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، ابراز داشت: یک مسلمان نه تنها اهل ظلم نیست بلکه نباید به ظلم دیگران راضی شود و آن را تایید کند. امام علی(ع) می فرمایند که به خدا قسم اگر مرا برهنه کنند و روی خارها بغلتانند یا غل و زنجیر کنند و بگویند به کسی ظلم کن هرگز این کار را انجام نمی دهم؛ شکنجه شدن در دنیا برای من بهتر است تا این که در روز قیامت خداوند را در حالی که ظلم کرده باشم ملاقات کنم./1330/پ202/س

ارسال نظرات