۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۱۳۸۴۲
با موضوع ترویج فرهنگ زکات؛

نشست تخصصی علما و روحانیان محمودآباد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی علما و روحانیان با موضوع ترویج فرهنگ زکات، امروز در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد برگزار شد.
جمع آوري زکات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، نشست تخصصی علما و روحانیان با موضوع ترویج فرهنگ زکات ، امروز در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد برگزار شد.
 
تیمور طهماسب پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در این نشست با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ زکات، گفت:  اسلام در رابطه با فاصله فقر و غنا برنامه های متعددی دارد که از جمله آن خمس و زکات است .
 
وی، افزود: نماز و زکات همانند دوبال هستند که اگر هریک نقش خود را خوب ایفا نکنند کار آنان ناقص خواهد بود.
 
طهماسب پور، تصریح کرد: زکات مستحبی برنج و مرکبات در سال 85 نه میلیون و پانصدهزارتومان در استان بوده و در سال های بعد به 150 میلیون تومان و تا سال 92 به 20 میلیارد هم  رسیده است که با این رقم رتبه اول را در کشور کسب کردیم .
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران خطاب به روحانیان، گفت: شما با سخنرانی و خطابه های منبر می توانید بحث زکات را برای مردم در مساجد خوب تشریح کنید و مردم با متوجه شدن قضیه زکات انشاالله هیچ فقیری در کشور نداشته باشیم .
 
طهماسب پور با تاکید بر حضور فعال روحانیان مازندران در ترویج فرهنگ احیای زکات، گفت: روحانیان و طلاب باید با کار تبلیغی و فرهنگی در این راستا گام بردارند تا از مشکلات خانواده های محروم و نیازمند کاسته شود.
 
دبیر ستاد احیای زکات مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ احیای زکات نیازمند کار فرهنگی و تبلیغی است، بیان داشت: می طلبد روحانیان و طلاب با کار فرهنگی یار و یاور ما بوده و ما را در این امر حسنه کمک کنند.
 
حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، امام جمعه محمودآباد در این نشست با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، بیان داشت: باید اهتمام ارزنده ای در راستای اجرای منویات و رهنمودهای گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود داشته باشد.
 
وی، ادامه داد: با مستحب بودن زکات در این منطقه الحمدلله در این زمینه خوب کار شد که حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از اسم شهر محمودآباد در یکی از فرمایشات خود نام برده اند.
 
حجت الاسلام اسماعیلی در پایان، بیان داشت: اصل هدف  این کار خدمت و خدمات رسانی است و ما نیز باید بیشتر به فکر کمک به روستاهای کم درآمد در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی و سیاسی باشیم./1314/پ202/ب1
ارسال نظرات