۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۱۳۸۹۱
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

بیش از 400 گروه تذکر لسانی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، گفت: در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیش از 400 گروه تذکر لسانی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.
کاظم لطفيان مدير کل سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای گروه های تذکر لسانی با بیان این که احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم ترین راهکاری مقابله با گناه و ترویج اخلاق حسنه اسلامی در جامعه است، گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی بیش از 400 گروه تذکر لسانی مشغول فعالیت هستند.

 

وی با بیان این که تشکیل گروه های تذکر لسانی در حال حاضر یکی از ضرورت‌های مهم برای حفظ جامعه از گناه است، ابراز کرد: تا زمانی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا نشود انجام فعالیت های مختلف فرهنگی نتیجه ای نخواهد داشت.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین فرائض اسلامی برای نجات و حفظ جامعه اسلامی از یورش گناهان مختلف و رواج بی ایمانی است، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به حدی اهمیت دارد که حضرت امام حسین (ع) برای احیای این فریضه مهم قیام کرده و احیای فریضه امر به معروف ونهی از منکر را مهم ترین رسالت خود در امت جدش عنوان می کند و هدف از قیام خود را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان می کند.

 

حجت الاسلام لطفیان مهم ترین عامل زمینه ساز شهادت امام حسین (ع) را بی توجهی و غفلت جامعه کوفه و یزیدیان از فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: اگر مردم کوفه در میان خود به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی توجه نمی شدند دچار قساوت قلب نشده و سرور بندگان عالم را تنها نگداشته و به شهادت نمی رساندند.

 

وی با بیان این که بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را در سراشیبی سقوط قرار می دهد، گفت: اگر قصص و آیات قرآن کریم را به خوبی مورد مطالعه قرار دهید متوجه می شوید یکی از دلایل مهم نازل شدن عذاب بر بعضی از امت های گذشته بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و خوشرویی با افرادی است که  آشکارا انواع گناهان را انجام دادند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در جامعه ای که تذکر لسانی به فراموشی سپرده شود خیلی زود انسان های  گناهکار سایر افراد را هم با خود در منجلاب گناه گرفتار می کنند، اظهار داشت: تذکر لسانی وظیفه همگانی بوده و اگر مردم به رسالت خود در این زمینه عمل کنند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که باید نهادهای فرهنگی رسالت خود را در زمینه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی انجام دهند، گفت: گروه های تذکر لسانی تا پایان سال جاری به وظیفه خود در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر عمل خواهند کرد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات