۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۱۳۸۹۹

نمایشگاه کتاب تبریز مهرماه امسال برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز 7 تا 13 مهر ماه سال‌جاری با حضور ده ها ناشر داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برپایی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از 7 تا 13 مهر ماه سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای توسعه‌ فرهنگی و همچنین ایجاد رقابت در حوزه‌ چاپ و نشر استان فراهم می آورد.


وی خاطرنشان کرد: نقش برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز را در ارتقای سطح فرهنگ عمومی و افزایش مبادلات فرهنگی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه کتاب موجب افزایش شاخص‌ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم شده و همچنین موجب افزایش انگیزهی مولفان و ناشران برای تولید آثاری بهتر و برتر می‌شود.


صفی‌پور افزایش میزان مطالعه را از شاخص‌های توسعه یافتگی در جوامع امروز عنوان کرد و گفت: نمایشگاه کتاب به عنوان یک پدیده‌ی فرهنگی و حرکتی جریان‌ساز در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی در هر دوره‌ برگزاری منجر به معرفی عناوین جدید و تازه‌های نشر می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود
در ادامه از برگزاری سومین جشنواره سراسری تئاتر های خیلی کوتاه همزمان با 21 مرداد سالگرد زلزله ارسباران در شهرستان اهر خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان اهر به علت پیشینه فرهنگی، تاریخی در حوزه تئاتر، جشنواره تئاتر پنج دقیقه ای در سال های گذشته به صورت منطقه ای برگزار می شد و امسال به صورت سراسری از 21 تا 23 مرداد برگزار می شود.


وی برگزاری این جشنواره را نیازمند همت عمومی و تعامل و همکاری مسوولان شهرستان برشمرد و از موافقت این اداره کل با راه اندازی دبیرخانه دایمی این جشنواره در شهرستان اهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با اختصاص ردیف اعتباری این دبیرخانه دائمی می شود.


صفی‌پور نقش هنرمندان را در تبیین اهداف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی در جامعه اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و بررسی وضع موجود و ارایه راهکارهای مناسب و دستیابی به وضع مطلوب از لحاظ فرهنگی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: زبان هنر نافذ و ماندگار است و باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی بیش از پیش بهره بگیریم.


وی گفت: این جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی و با موضوعاتی شامل افزایش حس نوع دوستی و مشارکت های اجتماعی بویژه در بلایای طبیعی (نظیر زلزله)، توجه به محیط زیست، آشنایی با حوادث طبیعی، آمادگی رویارویی با آن و مشارکت در ترمیم صدمات و همچنین تقویت روحیه همکاری و همیاری به ویژه در مسایل کلان اقتصادی و فرهنگی بر پایه توصیه های رهبری برگزار می شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات