۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۱۳۹۳۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تشریح کرد؛

مهم ترین ویژگی های کارگزاران نظام اسلامی در کلام امیرمؤمنان

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام، عبادت، آگاهی از هدف تشکیل حکومت اسلامی، پیروی از رهنمودهای ولی فقیه، ترجیح منافع مردمی بر منافع شخصی، و یاری کردن طبقات پایین جامعه را از مهم ترین ویژگی های کارگزاران نظام اسلامی در کلام امیرمؤمنان دانست.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جمع مدیران ارشد این استان، با اشاره به این که توشه ما در سایه مکتب اهل‌بیت محقق می‌شود، اظهار داشت: تنها در سایه درس‌های معارف قرآن و دین است که می توان توشه آخرت خود را فراهم آورد؛ به یقین انسانی که از این مکتب توشه گیرد، رستگار است و در غیر این صورت، با ضایعه ای بزرگ مواجه خواهد شد.
امام جمعه شهرکرد به برخی از ویژگی‌های کارگزاران نظام اسلامی در کلام امیر مؤمنان اشاره و تصریح کرد: لازمه شکرگزاری نعمت های الهی برای کارگزاران نظام اسلامی، پذیرفتن این ویژگی ها است و به یقین این شکرگزاری بر نعمت های الهی می افزاید و ما را از عذاب الهی دور می کند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که نخستین ویژگی کارگزار نظام اسلامی، عبادت پروردگار است، تصریح کرد: کارگزار نظام اسلامی باید اهل عبادت باشد و در همه حال خود را در محضر پروردگار حاضر ببیند؛ چرا که این مسؤولیت رایگان به دست نیامده و خون های بسیاری برای آن ریخته شده است.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این‌که دومین ویژگی کارگزار نظام اسلامی این است که بداند هدف از تشکیل حکومت در اسلام، از بین رفتن باطل و تثبیت حق است، خاطرنشان کرد: کارگزار نظام اسلامی باید به معنای واقعی کلمه حق مدار باشد و ایمان وجودش را فراگیرد و در همه شرایط از حق دفاع کند که در این صورت دین خود را ادا کرده است.
این مقام مسؤول با بیان این که بهترین افراد در نزد پروردگار متعال کسانی هستند که بر روی حق پافشاری کنند هر چند به ضرر آن ها باشد، ابراز داشت: ویژگی دیگر کارگزار نظام اسلامی این است که در همه احوال، چشم به رهنمودهای ولی‌فقیه داشته باشد و از گروه خاصی خط نگیرد.
وی در این باره به سخنان حضرت علی(ع) در خطبه 97 نهج‌البلاغه اشاره و تصریح کرد: چشم‌هایتان به سخنان اهل‌بیت و اولیای الهی باشد و گفتار آن‌ها را دنبال کنید؛ چراکه ولی خدا هرگز شما را هلاک نمی‌کند، بلکه سبب رستگاری است.
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: هر کجا ولی‌فقیه سکوت کرد، شما هم سکوت کنید و هر جا موضع گرفت شما هم محکم موضع بگیرید و از ولی‌فقیه جلو نیفتید؛ چراکه جلو افتادن از ولی‌فقیه سبب گمراهی است.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام ویژگی دیگر کارگزار نظام اسلامی را ترجیح دادن مردم بر اطرافیان دانست و افزود: کارگزار نظام اسلامی هرگز اطرافیانش را بر مردم ترجیح نمی‌دهد.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: ویژگی نظام اسلامی این است که هیچ‌گاه بر مردم منت نمی‌گذارد و کار خود را بزرگ نمی‌کند و کاری را که نمی‌تواند، قول نمی‌دهد؛ چراکه اجر کار و نور معنویت از بین می‌رود و خشم خدا و مردم را در پی دارد.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، آخرین ویژگی کارگزار نظام اسلامی را در یاری‌کردن طبقه پایین جامعه عنوان و تأکید کرد: نباید به سبب عدم دسترسی این گروه به مسؤولان، مشکلاتشان دیرتر و کندتر حل شود و گره در کارشان ایجاد شود؛ بلکه کارگزاران باید حل مشکلات این گروه را در اولویت کاری خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام در پایان به مسأله فلسطین و مظلومیت غزه و در پیش بودن روز قدس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم یاری گر مظلومان باشیم و روز قدس را هر چه‌ باشکوه تر برگزار کنیم؛ چراکه یکی از رسالت‌های نظام اسلامی ما کمک به مظلومان است./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات